کد مطلب: ۵۲۷۶۴۷

نیویورک تایمز:

گفتگوهای هسته‌ای ایران در وین در روند مثبت طی می‌شود

گفتگوهای هسته‌ای ایران در وین در روند مثبت طی می‌شود

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه جمعه به نقل از دیپلمات ها در مورد ادامه دومین دور از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام نوشت که گروه های تخصصی تحریم ها و غنی سازی اورانیوم در حال پیشرفت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیویورک تایمز نوشت دیپلمات های ارشد دخیل در این گفتگوها روز جمعه توافق کردند که اقدامات اولیه در دو گروه کاری که برای بازگرداندن ایالات متحده و ایران به توافق هسته ای برجام انجام می شود در هفته آینده نیز ادامه یابد.

اگرچه تا کنون هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و ایالات متحده صورت نگرفته است، اما دیگر اعضای توافق نامه برجام از جمله انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه تحت ریاست اتحادیه اروپا ، درگیر نوعی دیپلماسی میانجیگری بین آنها هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک کارگروه بر چگونگی لغو تحریم های شدید اقتصادی که ایالات متحده علیه ایران اعمال کرده و با شرایط توافق هسته ای مغایرت دارد، متمرکز شده اند.

کارگروه دیگر بر این موضوع متمرکز است که چگونه ایران می تواند به محدودیت های اورانیوم غنی شده و تولید سانتریفیوژها با توجه به شرایط برجام بازگردد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دومین دور از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز به وقت تهران با حضور نمایندگان ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس آغاز شد. ریاست این جلسه را «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شده بود، روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین با تصمیم اعضا به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش تداوم تحریم ایران را نیز مطالعه کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.