کد مطلب: ۶۸۱۷۲۰

رونق معاملات اوراق بدهی/ شاخص بورس ۲۱ هزار واحد نزول کرد

رونق معاملات اوراق بدهی/ شاخص بورس ۲۱ هزار واحد نزول کرد

روز چهارشنبه سهم معاملات اوراق‌ بدهی در بورس به ۷۸ درصد رسید و روز شنبه ۷۹ درصد از معاملات بازار را تشکیل می‌داد.در نتیجه اوراق بدهی در چند روز اخیر رونق گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ۱۷ روز معاملاتی تیر، به‌طور میانگین ارزش روزانه معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۲۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان بود. این عدد نسبت به ماه گذشته افت ۱۸ درصدی داشته‌است. با این حال، با توجه به افت ارزش معاملات سهام، سهم اوراق بدهی از معاملات بازار از ۴۳ درصد در خرداد به ۵۹ درصد در تیرماه رسید.

به نقل از اقتصادنیوز ، در هفته اخیر نیز به طور میانگین ۸۱ درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز یکشنبه اختصاص داشت که بیش از ۷۱ هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در روز سه‌شنبه ۷۶ درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز چهارشنبه سهم معاملات اوراق‌بدهی در بورس به ۷۸ درصد رسید و روز شنبه ۷۹ درصد از معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز یکشنبه ارزش معاملات اوراق به ۷۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان رسید که ۹۳ درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد.

الاکلنگ اوراق بدهی و معاملات سهام

این در حالی است که در هفته اخیر شاهد کاهش ارزش معاملات خرد سهام بودیم. روز یکشنبه نیز ارزش معاملات خرد با افت ۹ درصدی به دو هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان سقوط کرد.

در دو روز ابتدایی هفته شاخص بورس در مجموع بیش از ۲۱ هزار واحد نزول کرده است.

RoswtquJs48I

آخرین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه بورس را در صفحه اختصاصی بازار بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.