کد مطلب: ۶۷۹۱۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳/ تغییرات پیکاپ تراک جذاب ژرمن‌ها (عکس)

رونمایی از فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳/ تغییرات پیکاپ تراک جذاب ژرمن‌ها (عکس)

شرکت فولکس واگن بالاخره از نسل جدید خودروی پیکاپ تراک آماروک به صورت رسمی رونمایی کرد. این خودرو، روی پلت‌فرمی مشترک با فورد رنجر ساخته شده و قرار است با مجموعه‌ای از ۵ پیشرانه مختلف، روانه بازار شود.

آرش نهندیان/ به گزارش تجارت‌نیوز ، فولکس واگن این خودرو را بسته به بازار‌های مختلف در دو مدل تک کابین، با ظرفیت بار تا ۱٫۲ تن و ظرفیت بکسل تا ۳٫۵ تن خواهد فروخت. آماروک جدید قرار است در ۵ تریم مختلف شامل آماروک، لایف، استایل، پان آمریکا و آونتورا وارد بازار شود.

داخل کابین، آماروک جدید به یک صفحه نمایش افقی ۱۰ یا ۱۲ اینچی در وسط داشبرد و همچنین یک صفحه نمایش کیلومتر و آمپر‌های دیجیتال مجهز شده است.

همان طور که گفته شد، این مدل روی پلت‌فرمی مشترک با نسل جدید فورد رنجر ساخته شده و از نظر فنی شباهت‌های بسیاری با آن دارد. در مقایسه با نسل قبلی خود که سال ۲۰۱۰ رونمایی شده بود، فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳، خودرویی بسیار ارتقا یافته محسوب می‌شود.

اعلام قیمت؛ احتمالا در پاییز

البته شباهت‌های دو خودرو تنها مربوط به مسائل فنی بوده و از نظر ظاهری، هیچ شباهتی بین آماروک و رنجر وجود ندارد. در حالی که نسل جدید آماروک به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نقشی کلیدی در موفقیت‌های تجاری فولکس واگن در آسیا، آفریقا و اروپا بازی می‌کند، انتظار می‌رود این خودرو فروش بسیار خوبی نیز در استرالیا داشته باشد، جایی که پیکاپ تراک‌ها از محبوبیت فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند.

جالب است بدانید به همین دلیل بخش زیادی از پروسه طراحی و مهندسی این خودرو در استرالیا و در قالب پروژه‌ای مشترک میان مهندسان فولکس واگن و فورد انجام شده است. انتظار می‌رود همزمان با ورود این خودرو به بازار‌های جهانی، آماروک به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی فولکس واگن در استرالیا شود. جزئیات قیمتی این خودرو احتمالاً پاییز امسال منتشر می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر این که به جای آرژانتین، گفته می‌شود فولکس واگن قصد دارد آماروک جدید را در کشور آفریقای جنوبی وارد خطوط تولید خود بکند. این در حالی است که فورد رنجر در تایلند مونتاژ می‌شود.

فولکس واگن

تصویر فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳

پیشرانه‌های فولکس واگن جدید

آماروک مدل ۲۰۲۳ قدرت مورد نیازش را از پنج موتور مختلف شامل چهار نمونه دیزلی و یک نمونه بنزینی تأمین می‌کند. شرکت فولکس واگن سه موتور چهار سیلندر دیزلی ۲ لیتری را برای آن در نظر گرفته است. مدل پایه به یک موتور توربو در دو نسخه ۱۴۷ و ۱۶۷ اسب بخاری مجهز می‌شود. نسخه ضعیف‌تر ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور و نسخه قوی‌تر ۴۰۵ نیوتن متر گشتاور دارند.

همچنین نسخه ۱۴۷ اسب بخاری دیفرانسیل عقب بوده و به صورت استاندارد از یک گیربکس پنج دنده دستی بهره می‌برد. از سوی دیگر، مدل ۱۶۷ اسب بخاری دو دیفرانسیل است و گیربکس شش دنده دستی دارد. شرکت گیربکس شش دنده اتوماتیک را نیز به عنوان آپشن ارائه می‌کند.

پیشرانه بعدی یک موتور توربو دوقلو در دو نسخه ۲۰۱ و ۲۰۶ اسب بخاری است. هر دو مدل ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. بسته به بازار عرضه شده، این موتور به یک گیربکس شش یا ده دنده اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل مجهز می‌شود.

قوی‌ترین مدل دیزلی فولکس واگن آماروک

قوی‌ترین مدل دیزلی از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی ساخت فورد در دو نسخه با ۲۳۷ و ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این مدل دو دیفرانسیل بوده و یک گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک دارد.

فولکس واگن همچنین نسل جدید پیکاپ تراک محبوب خود را در برخی بازار‌ها با موتور ۲. ۳ لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی با ۲۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۲ نیوتن متر گشتاور، سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک نیز عرضه می‌کند.

همه مدل‌ها به یک باک ۸۰ لیتری مجهز شده‌اند. مدل‌های دیزلی از یک تانک ادبلو ۱۹٫۳ لیتری به جای تانک ۶٫۳ لیتری بهره می‌برند. در نسل جدید آماروک خبری از موتور بنزینی شش سیلندر توربو دوقلوی رپتور نیست و شرکت گفته بعد‌ها ممکن است مدل هیبریدی آن را نیز روانه بازار کند.

فولکس واگن

فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳

افزایش قابلیت‌های آفرود

گفته می‌شود قابلیت‌های آفرود این خودرو به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به عنوان مثال، عمق حرکتی خودرو داخل آب از ۵۰۰ میلی‌متر به ۸۰۰ میلی‌متر افزایش یافته و به لطف فاصله کوتاه چرخ‌ها تا عقب و جلوی خودرو، زاویه حمله جلو اکنون ۲۹ درجه، فاصله فرار ۲۱ درجه و فاصله رمپ نیز ۲۱ درجه است.

طراحی کابین فولکس واگن آماروک

یکی از موارد قابل توجه در مورد طراحی کابین نسل جدید آماروک، استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ است. همه مدل‌های این خودرو به یک صفحه نمایش عمودی در مرکز داشبورد مجهز می‌شوند. این صفحه نمایش عمودی در دو سایز ۱۰ و ۱۲ اینچی عرضه خواهد شد. مدل‌های پایه همچنین از یک صفحه نمایش دیجیتالی کیلومتر و آمپر‌ها در سایز ۸ اینچی بهره می‌برند. در مدل‌های گران قیمت‌تر، اندازه این صفحه نمایش به ۱۲ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

تمامی مدل‌های آماروک جدید به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز بوده و دو پورت USB برای سرنشین‌های جلو خواهند داشت. فولکس واگن می‌گوید در طراحی کابین خودرو روی به کارگیری بهینه صفحات نمایش و ورودی‌های مدرن با دکمه‌های کلاسیک برای خریدارانی که خیلی به کار با صفحات لمسی علاقه ندارند تمرکز کرده است.

به عبارت دیگر، زیر صفحه نمایش مرکزی خودرو شاهد مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کلید‌های مختلفی با روکش ظاهراً چرمی هستیم. در مدل‌های گران قیمت شرکت قاب آلومینیومی دور این دکمه‌ها قرار داده است. با طول بین دو محور بیشتر و بدنه‌ای بزرگ‌تر، شرکت می‌گوید فضای کابین برای سرنشین‌های ردیف عقب در مقایسه با مدل قبلی بسیار بهتر شده است.

داخل کابین ۲۰ فضای ذخیره‌سازی مختلف وجود دارد. از جمله آپشن‌های مهم این خودرو در نسخه ویژه بازار اروپا می‌توانیم به شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع دوگانه و برخی موارد دیگر اشاره کنیم.

فولکس واگن

فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳

ایمنی محصول جدید فولکس واگن

نسل قبلی فولکس واگن آماروک، از نظر تجهیزات ایمنی وضعیت خیلی خوبی نداشت. شرکت می‌گوید در نسل جدید این مشکل را برطرف کرده است.

از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو باید به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم هشدار ترافیک عبوری عقب، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص علائم جاده و کروز کنترل هوشمند اشاره کنیم.

در برخی مدل‌ها همچنین سیستم پارک خودکار همراه با سنسور‌های پارک جلو و عقب و دوربین دید اطراف ارائه می‌شود. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید و برخلاف نسل قبلی که ایربگ‌های ویژه ردیف عقب را نداشت، فولکس واگن مجموعه کامل ایربگ‌های مختلف را برای سرنشین‌های جلو و عقب عرضه کرده است.

همانند فورد رنجر، آماروک نیز در مدل‌های گران‌قیمت به چراغ‌های جلوی ماتریسی مجهز می‌شود.

طراحی بدنه آماروک ۲۰۲۳

پروژه طراحی نسل جدید فولکس واگن آماروک که در شهر ملبورن استرالیا انجام شده، از سه سال قبل شروع شده بود. فولکس واگن می‌گوید طراحی این خودرو به گونه‌ای انجام شده تا آماروک ظاهر و حس و حالی متفاوت و خاص داشته باشد.

جلوپنجره افقی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی در مقایسه با فورد رنجر دارد. این خودرو به چراغ‌های جلوی باریک‌تر و همچنین چراغ‌های LED زیبا در بخش پایینی سپر مجهز شده است. از کناره‌ها نیز خودرو طراحی خاصی دارد و مخصوصاً مدل در‌ها در مقایسه با فورد رنجر متفاوت به نظر می‌رسد.

در عقب، فولکس واگن آماروک به چراغ‌های C شکل، تزئینات متفاوت و طراحی در عقب خاص با نوشته AMAROK در قیاس با رنجر مجهز شده است. خودرو همچنین با رینگ‌هایی با طراحی‌های متفاوت تا اندازه ۲۱ اینچی عرضه خواهد شد.

فولکس واگن

فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳

افزایش طول بدنه نسبت به نسل‌های پیشین

با داشتن طولی معادل ۵۳۵۰ میلی‌متر، فولکس واگن آماروک در مقایسه با نسل قبلی خود تقریباً ۹۶ میلی‌متر درازتر شده. طول بین دو محور ۳۲۷۰ میلی‌متری آن نیز رشدی ۱۷۳ میلی‌متری پیدا کرده است. به همین دلیل سرنشین‌های ردیف عقب، فضای بیشتری را در اختیار دارند.

به دلیل افزایش طول بین دو محور و طول بدنه، شاهد کوتاه‌تر شدن فاصله بین جلو و عقب خودرو با چرخ‌ها هستیم. این موضوع سبب بهبود توانایی‌های آفرود فولکس واگن آماروک می‌شود.

نسل جدید این خودرو همچنین ۱۹۱۰ میلی‌متر عرض دارد. اگر آینه‌ها را نیز محاسبه کنیم، ۲۲۰۴ میلی‌متر عرض داشته و در مقایسه با قبل عریض‌تر شده است.

ارتفاع خودرو نیز بسته به ترکیب انتخابی رینگ و تایر تا ۱۸۸۸ میلی‌متر می‌رسد که مشابه نسل قبلی آماروک خواهد بود.

شرکت فولکس واگن نسل جدید این خودرو را در هشت رنگ بدنه مختلف شامل سفید و انواع رنگ متالیک مشکی، آبی، خاکستری، قرمز، بژ و آبی آسمانی عرضه می‌کند. مانند مدل قبلی، قسمت بار خودرو فضای کافی برای یک پالت در استاندارد اروپایی را داشته و ظرفیتی تا ۵۰۰ کیلوگرم دارد.

منبع عکس‌ها: motor1.com

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.