کد مطلب: ۱۶۴۶۵۵

رکورد روسیه در برداشت غلات

رکورد روسیه در برداشت غلات

وزیر کشاورزی روسیه گفت: برداشت غلات روسیه تا پایان سال جاری میلادی به تقریبا ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید که بیشترین رقم از سال ۱۹۷۸ میلادی به بعد محسوب می شود.

پترِ چکماروف وزیر کشاورزی روسیه گفت: انتظار می‌رود برداشت غلات روسیه تا پایان سال جاری میلادی به حداقل ۱۲۸ میلیون تن برسد و برآورد می‌شود که برداشت امسال ۱۳۰ میلیون تن باشد و این میزان برداشت در ۴۰ سال اخیر یک رکورد تلقی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه گفت پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۳۸ میلیون تن غلات برداشت شود که وزن خالص آنها در سال جاری میلادی ۱۲۸ میلیون تن باشد.

چکماروف گفت: پایان فصل برداشت اوایل ماه دسامبر خواهد بود و تاکنون ۱۳۱ میلیون تن برداشت کرده‌ایم که البته این وزن خالص برداشت محسوب نمی‌شود.

بر همین اساس، سال گذشته میلادی روسیه با صادرات ۳۴ میلیون تن غلات از مجموع ۱۱۹ میلیون تن برداشت، عنوان بزگ ترین صادرکننده غلات جهان را به خود اختصاص داد.

البته روسیه از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد به دلیل سقوط قیمت نفت، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را افزایش و تولید مواد غذایی غیر تراریخته را گسترش داده است.

همچنین سازمان فائو اعلام کرد، ارزش مواد غذایی ارگانیک تولیدشده روسی در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۷۸ میلیون دلار رسید؛ این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۱۶ میلیون دلار ثبت شده است و حکایت از یک جهش دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.