کد مطلب: ۳۷۹۰۸۳

رکورد صادرات نفت ایران در ۹ ماهه اخیر

رکورد صادرات نفت ایران در 9 ماهه اخیر

برخلاف گزارشات منتشر شده از سوی رسانه‌های خارجی مبنی بر افت شدید صادرات نفت ایران، آمارها نشان می‌دهد صادرات نفت کشورمان به بازارهای آسیایی در ماه آوریل به بالاترین میزان 9 ماه منتهی به آن رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران در ماه آوریل سال جاری به بازارهای آسیایی به بالاترین میزان در 9 ماه منتهی به آن رسید.

چین، هند و ژاپن در مجموع روزانه 1.62 میلیون بشکه نفت از ایران طی ماه آوریل وارد کردند.

در واقع واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران نسبت به ماه مارس 3.2 درصد رشد داشته است.

به گفته منابع آگاه، در ماه مارس واردات نفت ایران توسط چین به بالاترین میزان طی حدود 5 سال گذشته رسید و این کشور حدود 800 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد.

کره جنوبی در ماه آوریل با پشت سر گذاشتن هند به دومین وارد کننده بزرگ نفت ایران در آسیا تبدیل شد و به طور متوسط 416 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که بالاترین میزان طی دو سال گذشته محسوب می‌شود.

کره جنوبی که پنجمین وارد کننده نفت در جهان محسوب می‌شود، به شدت به واردات میعانات گازی و نفت فوق سبک از ایران وابسته است.

علی‌رغم بالا رفتن واردات نفت ایران توسط بازارهای آسیایی، اما واردات آنها در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که دلیل آن نیز تحریم‌های نفتی علیه ایران بود.

به گزارش مؤسسه رفینیتیواکون انتظار می‌رود، چین طی ماه جاری نیز 11 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کند و 4 میلیون بشکه نفت ایران در هند تخلیه شود.

البته واردات نفت ایران توسط چین در آوریل سال جاری از 650 هزار بشکه در روز در مدت مشابه سال گذشته به 789 هزار بشکه رسیده است.

ژاپن نیز که در آوریل 2018 فقط 30 هزار بشکه نفت از ایران در روز وارد کرد واردات خود را 3 و نیم برابر کرده و به روزانه 141 هزار بشکه در روز طی آوریل سال جاری رساند.

کره جنوبی نیز واردات نفت از ایران را 24.5 برابر کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.