کد مطلب: ۲۰۱۰۷۳

ریزش کم‌سابقه وال‌استریت

ریزش کم‌سابقه وال‌استریت

ارزش معاملات وال‌استریت روز دوشنبه سقوط سنگینی را تجربه کرد و شاخص «داو جونز» رشدی که از ابتدای سال میلادی جاری داشت را از دست داد.

شاخص «داوجونز اینداستریال اوریج» که در برگیرنده سهام ۳۰ شرکت بزرگ است، روز دوشنبه سنگین‌ترین سقوط تاریخ خود را تجربه کرد و پس از کاهش ۴.۶ درصدی، در نهایت در سطح ۲۴۳۴۵.۷۵ واحد بسته شد، درحالی‌که طی معاملات روزانه با کاهش۱۶۰۰ واحدی هم مواجه شد و تا سطح ۲۳۹۲۳.۸۸ واحد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاخ سفید در واکنش به ریزش بازار، اعلام کرد دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور آمریکا - روی سلامت بلندمدت اقتصاد این کشور متمرکز بوده است و ادعا کرد پایه‌های اقتصادی به طرز منحصر به فردی نیرومندند.

سارا سندرز - سخنگوی کاخ سفید - رشد اقتصادی نیرومند آمریکا، نرخ بیکاری اندک و افزایش دستمزد کارکنان آمریکایی را مورد اشاره قرار داد.

ترامپ از زمان شروع دوران ریاست‌جمهوری خود، هر روز صعود بازارها را گواهی بر موفقیت دولت خود می‌خواند.

با این حال بورس‌های وال استریت از هفته گذشته به دلیل نگرانی از افزایش تصاعدی بازده اوراق قرضه و تقویت احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در تلاطم بوده‌اند.

ترامپ در سخنرانی خود در اوهایو بار دیگر از مزایای لایحه کاهش مالیاتی خود سخن گفت اما این بار اشاره‌ای به بازار سهام نکرد.

زیان‌های روز دوشنبه، کاهش‌های جمعه هفته گذشته بازارهای سهام را تشدید کرد تا بدین ترتیب رشد شاخص‌های «داو جونز» و «اس اند پی ۵۰۰» که تحت تاثیر لایحه کاهش مالیاتی در پایان سال ۲۰۱۷ بود، در سال ۲۰۱۸ از بین برود و به صفر برسد، هر چند که رشد شاخص «نزدک» هنوز بیش از ابتدای سال است.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با کاهش ۴.۱ درصدی به ۲۶۴۸.۹۴ واحد و شاخص «نزدک» با ۳.۸ درصد کاهش، به ۶۹۶۷.۵۳ واحد رسیدند.

بازارهای سهام آسیا و اروپا و بهای نفت نیز بدنبال ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران کاهش یافتند.

در لندن، شاخص «فوتسی ۱۰۰» با ۱.۵ درصد کاهش به ۷۳۳۴.۹۸ واحد رسید، شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۲۶۸۷.۴۹ واحد رسید، در پاریس شاخص «کک ۴۰» با ۱.۵ درصد کاهش به ۵۲۸۵.۸۳ واحد رسید و شاخص «یورو استاکس ۵۰» با ۱.۳ درصد کاهش به ۳۴۷۸.۷۷ واحد رسید.

شاخص «نیک کی ۲۲۵» توکیو با ریزشی ۲.۶ درصدی به ۲۲۶۸۲.۰۸ واحد، شاخص «هانگ سنگ» با کاهش ۱.۱ به ۳۲۲۴۵.۲۲ واحد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۴۸۷.۵۰ واحد رسیدند.

در بازار ارز، هر یورو از ۱.۲۴۵۳ دلار به ۱.۲۳۷۳ دلار کاهش یافت، پوند از ۱.۴۱۱۶ دلار به ۱.۳۹۵۸ دلار رسید و هر دلار از ۱۱۰.۱۸ ین به ۱۰۹.۱۳ ین کاهش یافت.

بهای نفت برنت با ۹۶ سنت کاهش به ۶۷.۶۲ دلار در هر بشکه و بهای نفت «وست تگزاس اینترمدیت» با ۱.۳۰ دلار کاهش به ۶۴.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.