کد مطلب: ۳۳۰۰۲۸

ریزش ۴.۴ هزار واحدی شاخص/متهمان اصلی ریزش کدام نمادها هستند؟

ریزش 4.4 هزار واحدی شاخص/متهمان اصلی ریزش کدام نمادها هستند؟

تا ساعت حوالی 12 امروز (شنبه دهم آذرماه سال 1397) شاخص بورس تهران شاهد ریزش بیش از چهار هزار و 400 واحدی و ورود به کانال 159 هزار واحدی بوده است، دلایل ریزش شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بورس تهران برای نمادهای غبشهر، پدرخش، غشهد، بکام، کاذر صف خرید تشکیل شده است و در فرابورس نمادهای مادیرا و شلیا صف خرید هستند. صفوف خرید خود گویای بی‌رمقی و بی‌توجهی بازار به سهم‌های بزرگ است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «غبشهر، سیدکو، لبوتان، کهمدا، همراه» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فولاد، کگل، کچاد، ومعادن، وامید» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «تاپیکو، فولاد، وتجارت، ومعادن، های وب» بوده است و نمادهای « خساپا، سفارس، وخارزم، دانا، خبهمن» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

بیشترین حجم تقاضا برای غگرجی!

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه بیشترین حجم عرضه مربوط به نمادهای بانکی از جمله وبملت، وتجارت، وبصادر است و بیشترین حجم تقاضا مربوط به شرکت بیسکوییت گرجی با نماد غگرجی است!

به گزارش تجارت‌نیوز، نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، تحت عنوان پیش‌بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند، اما بازار سرمایه در روز شنبه (10 آذرماه 97) با شدت بالایی روند نزولی به خود گرفته است و شاخص کل بورس با ریزش بیش از 4500 واحدی به کانال 159 هزار واحد رسیده است.

در جریان معاملاتی روز چهارشنبه هفته گذشته، شاخص کل بورس به چهار دلیل مسائل سیاسی از جمله استیضاح وزیر امور خارجه و رئیس مجلس، کاهش نرخ دلار در بازار آزاد، کاهش نرخ فولاد در بازار چین، کاهش صادرات بسیاری از شرکت‌ها روند نزولی به خود گرفت و وارد کانال 163 هزار واحدی شد. امروز هم شاخص کل بورس تحت تاثیر کاهش قیمت‌های جهانی به ویژه قیمت جهانی نفت و کاهش قیمت دلار در بازار آزاد با شدت بیشتری روند نزولی به خود گرفته است.

البته مهدی میرزایی، کارشناس و تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود: علی‌رغم اینکه گزارش‌های آبان‌ماه در شرکت‌های لیدر بازار بسیار خوب بود و مشخص شد که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا حداقل در مقطع کنونی تاثیر قابل توجهی بر حجم فروش شرکت‌ها نگذاشته است و شرکت‌ها محصولات خود را همچنان با روش‌های قبلی صادر می‌کنند، بازار به این اخبار مثبت واکنش نشان نداد و تحت تاثیر سقوط شدید قیمت نفت فشار ادامه‌دار فروش در بازار به حدی بود که شاخص در روز چهارشنبه به کانال 163 هزار واحد رسید. از نظر تکنیکالی بازار در دامنه موج 4 است و می‌تواند یک موج دیگر از چرخه 5 موجی بالا رود و حمایت اصلی بازار در محدود 162 هزار واحد تا 159500 واحد است.

میرزایی تصریح کرده بود: انتظار دارم حجم فروش در این محدوده‌ها کاهش پیدا کند، زیرا پی بر ای بسیاری از نمادهای بزرگ و لیدر بازار در محدوده 3.5 تا 4 واحد است و با توجه به سود‌هایی که در سال جاری می‌سازند و اگر حتی در سال 98 هم سود این شرکت‌ها بین 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کند، باز هم پی بر ای این شرکت‌ها در محدوده 5 تا 6 واحد قرار می‌گیرد که جای نگرانی نیست. پیش‌بینی می‌کنم که بازار در محدود 159500 واحد حمایت شود و سهامدارانی که بخشی از پرتفوی خود را تبدیل به پول نقد کردند، مجدد در این محدوده می‌توانند به بازار برگردند و اقدام به خریداری سهام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.