کد مطلب: ۶۵۹۹۹۱

زلزله ۴ ریشتری در مرز تهران و قم

زلزله ۴ ریشتری در مرز تهران و قم

بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در فروردین ۱۴۰۱، نزدیک به ۵۰۰ بار لرزید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات زلزله امروز چیست؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در فروردین ‌۱۴۰۱ تعداد ۴۹۵ زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زلزله در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در فروردین‌ ۱۴۰۱ تعداد ۷ زلزله با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در ساعت ۲۲:۲۴ تاریخ ۲۸/‏۰۱/‏۱۴۰۱‬ با بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین حوالی بافق استان یزد، رخ داده‌ است.

از لحاظ آماری ۴۳۹ زلزله با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۴۹ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۷ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ بوده‌ اند. از این تعداد، استان خراسان رضوی با ۵۶ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین تعداد زمین‌لرزه را در کشور داشته است و پس از آن استان‌های کرمان با ۴۶ و خراسان جنوبی با ۴۱ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در فروردین‌ امسال تعداد ۹ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگترین آن‌ها حوالی حسن‌آباد با بزرگی ۲.۲ در مقیاس امواج درونی زمین بوده است.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران دراینباره گفت: از اعزام دو تیم ارزیاب به محل زلزله حسن آباد ری خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود، تخریب و یا خسارتی در پی این زلزله نداشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هشداری است برای توجه به بافتهای شمال شهری