کد مطلب: ۵۲۶۷۷۴

زلزله ۵٫۳ ریشتری در مرز ایران عراق

زلزله ۵٫۳ ریشتری در مرز ایران عراق

زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵/۳ در مقیاس ریشتر، حوالی مریوان در استان کردستان، نزدیک مرز عراق و منطقه پنجوین این کشور را لرزاند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۳ در مقیاس ریشتر ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه امروز مرز عراق و کردستان و حوالی مریوان را لرزاند.

این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است در سنندج مرکز استان کردستان و برخی شهرستان‌های دیگر نیز احساس شد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی روی داده است.

مدیرکل هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه این زمین‌لرزه عظیم در حوالی شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه احساس شده است دو تیم ارزیاب به روستاهای مرزی و اطراف مریوان اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز گفت: نیروهای امدادی در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام شده و تاکنون گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس این گزارش، طول جغرافیایی این زمین لرزه ۴۶.۰۲ درجه و عرض جغرافیایی ۳۵.۶۹ درجه بوده است.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی (روستایی در بانه)، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: نیروهای امدادی در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام و تاکنون گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

محمد فلاحی افزود: تمامی تیم‌های امدادی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در این سه شهرستان در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به امدادرسانی وارد عمل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این زلزله در شهرهای دیگر استان کردستان از جمله سنندج، سقز و دیواندره هم احساس شد و تاکنون خساراتی ناشی از آن در این شهرستان‌ها نیز گزارش نشده است.

وی از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالب غیرواقعی و شایعه خودداری کنند و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و حفظ آرامش و خونسردی و هر گونه خبر را از منابع موثق و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.