کد مطلب: ۲۴۰۵۹۶

زمین‌خواران به ایل‌راه‌های عشایری کهگیلویه‌و‌بویراحمد هم رحم نکردند

زمین‌خواران به ایل‌راه‌های عشایری کهگیلویه‌و‌بویراحمد هم رحم نکردند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه‌و‌بویراحمد از تصرف ۱۰۵ هکتار از ایل‌راه‌های عشایری این استان خبر داد.

مجید علیپور اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده تصرف 105 هکتار از ایل راه‌های عشایری این استان شناسایی که سودجویان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر اینکه دفاع تمام قد از منافع جامعه عشایری را در بخش‌های مختلف وظیفه خود می‌دانیم، عنوان کرد: حمایت از جامعه مولد و کم توقع عشایری وظیفه تک به تک مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست زیرا همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند عشایر زبان نقد و تشکر ندارند.

علیپور با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته بنا به دلایل مختلف به ایراه‌های عشایری این استان تعرض شده است، ابراز کرد: تا روزی در این اداره مشغول فعالیت هستم بدون کوچکترین ملاحضه‌ای از حق و حقوق جامعه عشایری دفاع می‌کنیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 55 درصد دام استان متعلق به جامعه عشایری است، افزود: جامعه عشایری این دیار 54 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین می‌کند و 27 درصد عرصه‌های زارعی یعنی 53 هزار هکتار و 17 درصد باغ‌ها یعنی 6 هزار و 440 هکتار را در اختیار دارد.

علیپور در پاسخ به این سؤال که باتوجه به فصل کوچ چه برنامه‌ای برای ارائه خدمات به جامعه عشایری دارید؟ گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تمام مناطق ییلاقی تا پایان خردادماه باید بازگشایی شوند.

منبع: دنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.