کد مطلب: ۶۷۷۳۸۶

توضیح فرمانداری اصفهان درباره زندگی در اصطبل و گاوداری

توضیح فرمانداری اصفهان درباره زندگی در اصطبل و گاوداری

بعد از انتشار گزارش «اجاره دو میلیونی برای زندگی در اصطبل» فرمانداری اصفهان در جوابیه‌ای به آن واکنش نشان داد.

تجارت‌نیوز در گزارشی با عنوان « اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل و گاوداری/ مرگ کودک ۸ ساله در آب‌بند اصطبل» به حاشیه‌نشینی در اصفهان پرداخت. بعد از انتشار این گزارش، فرمانداری اصفهان جوابیه‌ای برای تجارت‌نیوز ارسال کرد. متن جوابیه را در ادامه می‌خوانید.

توضیح فرمانداری اصفهان درباره انتشار مطلبی با موضوع زندگی عده‌ای در اصطبل و گاو داری

«فرمانداری اصفهان با بیان مطلبی با موضوع سکونت عده‌ای در اصطبل و گاوداری در این شهر در ج شده در یکی از پایگاه‌های خبری، در این ارتباط توضیح داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان ، پیرو درج خبری در پایگاه خبری تجارت‌نیوز با عنوان (( اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل و گاو داری/ مرگ کودک ۸ ساله در آب بند اصطبل)) در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱، بنا برحساسیت موضوع مطرح شده شخص مدیر کل محترم اتباع خارجی استانداری و همچنین کارشناسان فرمانداری اصفهان ضمن بازدید از محل ذکر شده و بررسی میدانی، مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌گردد:

*مکان ذکر شده در خبر « اصطبل و گاوداری» عنوان شده که با واقعیت منطبق نیست و همانگونه که از تصاویر منتشر شده نیز گویاست این مکان صرفا «اتاقک‌های کارگری و نگهبانی» مورد استفاده برای کارگران کوره‌های آجرپزی در گذشته بوده که بعلت گذشت زمان و جمع آوری کوره‌ها و تبدیل آن به زمین‌های کشاورزی، این اتاقک‌ها با انجام برخی تعمیرات جزئی مورد استفاده سکونت موقت تعدادی خانواده اتباع خارجی (افاغنه) صورت ((رایگان)) قرار گرفته که بیشتر ساکنین این محل نیز در زمین‌های کشاورزی اطراف مشغول به کارگری می‌باشند .

*همچنین عینا متن مصاحبه مدیر کل محترم اتباع خارجی استانداری اصفهان بعد از بازدید میدانی از محل مورد نظرعنوان می‌شود:

* مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی برسکونت برخی از اتباع در حاشیه شهر اصفهان در اصطبل و گاوداری اظهار داشت: بنده شخصا از این محل بازدید کردم و اینکه این افراد در گاوداری یا اصطبل زندگی می‌کنند، صحت ندارد.

وی افزود: این مکان اتاقک‌های نگهبانی مورد استفاده برای کوره های آجرپزی بوده که بعلت گذشت زمان وعدم استفاده دائم از ساختمان بلا استفاده بوده و این افراد با انجام برخی تعمیرات جزئی در آم سکونت موقت دارند.

نادری بیان داشت: بزهکاری اجتماعی در این منطقه رخ نداده است و اتباع حاضر در آن در طرح شناسایی اخیر شرکت نموده اند .
مدیرکل امور اتباع استانداری اصفهان افزود: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم سریع‌تر به تصمیمی مناسب برای ساماندهی و حل مشکل این خانواده‌ها برسیم.

*لذا از رسانه‌های محترم انتظار می‌رود با بررسی دقیق موضوع، از انتشاراخبار ناقص در جامعه جلوگیری نمایند.

همچنین بر اساس قانون مطبوعات مقتضی است خبرگزاری تجارت‌نیوز نسبت به درج بیانیه فرمانداری اصفهان برای تنویر افکار عمومی در پایگاه خبری خود اقدام نماید.»

روابط عمومی فرمانداری اصفهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.