کد مطلب: ۵۳۳۵۷۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سلامت و زندگی کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است

سلامت و زندگی کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط شوک ناشی از کووید ۱۹، نه تنها سلامت و جان کارگران و خانواده‌های آنها بلکه زندگی روزمره آنها به شدت دچار چالش و بحران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری در پیامی به مناسبت هفته کارگر، گفت: امسال دومین سالی است که کارگران در کنار سایر مردم در جدال با شیوع ویروس مهلک کرونا به سر می‌برند. ویروسی که تاثیرات گسترده‌ای بر زندگی کارگران و کسب و کارها داشته است. در شرایط شوک ناشی از کووید ۱۹، نه تنها سلامت جان کارگران و خانواده‌های آنها بلکه زندگی روزمره آنها به شدت دچار چالش و بحران شده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت، راهی نداریم جز آنکه «همه با هم» متحد، منسجم، هوشمند و امیدوار کنار هم باشیم تا بتوانیم از این تنگناها عبور کنیم و برای کشور، قدرت، امنیت، صلح و رفاه، آرامش و شادی را تضمین کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت و صیانت از کسب و کارها، حفظ امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از ریزش نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌هایی را تدوین و در حد تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی کرده و ضروری است در هفته کارگر ابعاد مختلف آن را در فضای عمومی به گفت و گو بگذاریم. به ویژه فرایند مذاکرات سه‌جانبه و فشرده شورای عالی کار که به اجماع تاریخی و سرنوشت ساز افزایش ۳۹ درصدی برای حداقل دستمزد منجر شد می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای تصمیم‌گیری در سایر موارد واکاوی شود.

۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه در تقویم کشور به نام هفته کارگر نام‌گذاری شده است. با شیوع همه گیری کرونا برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.