کد مطلب: ۱۵

تامین زیرساخت امن توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی

تامین زیرساخت امن توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی

شرکت پرداخت نوین (وابسته به بانک اقتصاد نوین) در دوره جدید فعالیت خود تامین زیرساخت امن توسعه کسب و کار در فضای مجازی را به طور جدی در دستور کار دارد.

مدير عامل پرداخت نوين - از شرکت‌هاي تابعه بانک اقتصاد نوين - در نشست خبري با اصحاب رسانه اعلام کرد: اين شرکت در دوره جديد فعاليت خود تامين زيرساخت امن توسعه کسب و کار در فضاي مجازي را به طور جدي در دستور کار دارد.

احمد ميردامادي اهداف شرکت پرداخت نوين را در دوره جديد، ايجاد درآمد پايدار و افزايش يابنده ، ارتقاي جايگاه تجاري شرکت به عنوان بازوي شبکه بانکي در حوزه پرداخت الکترونيک و کسب و کار هاي وابسته و همچنين کمک به تقويت جايگاه بانکداري مجازي و الکترونيکي در عين نوآوري و بهره برداري از سامانه هاي نوين تکنولوژيک عنوان کرد.

مديرعامل پرداخت نوين براي دستيابي به اهداف تعيين شده راهبردهايي را برشمرد تا با در نظر داشتن فرصتها و تهديدها و همچنين توجه به نيازها و پتانسيل هاي بازار در حال توسعه ملي، اين شرکت را از يک شرکت خدمات محور به سمت يک شرکت توسعه گرا ، همسو و حتي پيشرو تر از نيازهاي بازار ارتقاء دهد.

وي گسترش حضور در بازارهاي پايه، توجه به پرداخت آفلاين، توسعه سرويس هاي ارزش افزوده، گسترش کسب و کار همراه ( Mobile Business) و ارتقاء زير ساخت و امنيت را از راهبردهاي استراتژيک شرکت برشمرد و در ادامه به تشريح هر يک از راهبردهاي عنوان شده پرداخت.

احمد ميردامادي در زمينه بازارهاي پايه شرکت به انواع پايانه هاي پرداخت از جمله POS, ATM, Kiosks, E-Payment Gateways, Cards اشاره کرد و گفت: شرکت پرداخت نوين در نظر دارد تا با برون سپاري عمليات و ايجاد شراکتهاي هم افزا و تمرکز بر مدل هايي که تراکنشهاي واقعي و ارزشمند را افزايش مي دهد، نفوذ خود در بازارهاي پايه را گسترش دهد.

توجه به پرداخت آفلاين از ديگر مواردي بود که وي در حوزه راهبردهاي استراتژيک به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به افزايش شديد نياز به پرداختهاي خرد و کاربرد کارتهاي آفلاين مانند بليت الکترونيک، توجه به اين بخش تاثير بسياري در افزايش گردش پول در شبکه بانکي دارد.

وي اذعان کرد که در اين زمينه توجه شرکت بيشتر بر کارت هاي هايبريد است که ترکيبي از کارت هاي بانکي و تراشه هاي پرداخت آفلاين است.

مديرعامل پرداخت نوين همچنين گفت: استفاده از تجهيزات موجود پرداخت آفلاين مانند کيوسک و اي-تي-ام و انتخاب پايانه هاي داراي قابليت شارژ آفلاين به عنوان درگاههاي ارائه کننده خدمات شارژ و جذب جريان نقدينگي در دستور کار شرکت قرار دارد و در همين راستا استراتژي دوسويه لازم براي سوق دادن کاربران به استفاده مداوم از کارت هايبريد بانکي مورد توجه قرار گرفته است.

ميردامادي با اشاره به اعتبارات اعطايي در شبکه وفاداري بانکها که بخشي از درآمدهاي نهادهاي پولي و مالي را تشکيل مي دهد، گفت: راهبرد شرکت پرداخت نوين در اين زمينه ايجاد شبکه وفاداري هم افزا با عرضه کنندگان خدمات و کالا و ايجاد و افزايش گردش پول و اعتبار در شبکه است.

وي تصريح کرد: توسعه سرويسهاي ارزش افزوده، لزوما نياز به راه اندازي پروژه هاي سنگين ندارد و توجه ويژه به مدل B2B و بخصوص اهميت به کسب و کارهاي متوسط و کوچک ، توسعه يابنده و پيشرو موجب توسعه مستمر و غيرمتمرکز شرکت در اين زمينه مي شود که به رغم اهميت بالاي آنها ، توجه درستي به آنها نشده است .

به گفته ميردامادي از ديگر مواردي که در حوزه راهبردهاي استراتژيک شرکت پرداخت نوين مورد توجه ويژه است، کسب و کار همراه يا همان Mobile Business است.

وي با بيان اينکه کاربري سامانه هاي تلفن هاي همراه و هوشمند در حال گسترش روز افزون است، اظهار داشت: سير تحول فناوري و ترکيب جمعيتي کشور به گونه اي است که توجه خاصي را به منظور توسعه سامانه هاي پرداخت همراه يا Mobile Payment مي طلبد به نحوي که مي توان پرداخت همراه را اساسي ترين محور حوزه کسب و کار همراه برشمرد.

وي استفاده از توان توليد کنندگان سامانه هاي همراه (Mobile Apps) را براي افزايش سطح خدمات و گردش پول که در نهايت منجر به ايجاد مزاياي متعدد براي طرفين بر اساس يک مدل برد همگاني مي شود از موارد مورد توجه پرداخت نوين در دوره جديد فعاليت خود معرفي کرد.

از ديگر مواردي که ميردامادي در زمينه توسعه پرداخت همراه به آن اشاره کرد، حضور حداکثري در حوزه هاي مجازي و برنامه ريزي براي افزايش ارائه خدمات شرکت با استفاده درست از سامانه هاي وفاداري در اين بازارها بود.

ميردامادي در ادامه به موضوع زيرساخت و ارتقاء امنيت پرداخت و بر لزوم توجه ويژه به افزايش امنيت و محرمانگي در شرايطي که بازار به سرعت در حال تبديل شدن به بازار الکترونيکي است، تاکيد کرد و در ادامه بيان داشت: در اين بخش افق نهايي شرکت، استفاده از رايانش ابري است که به تدريج با تکميل زيرساختها تاثير جدي و غير قابل انکاري در حوزه توسعه زيرساخت و ارتقا امنيت دارد.

مدير عامل پرداخت نوين نوآوري و پيشگامي، رويکرد تعاملي و استفاده از توانهاي هم افزا، دانش محوري و وفاداري ، مشتري مداري و رسانه ها، اطلاع رساني، آموزش و فرهنگ را پنج راهکار اصلي شرکت برشمرد.

وي با بيان اينکه نوآوري و خلاقيت و استفاده از تجربيات موفق، اصلي ترين رکن پايداري در اين بازار است، گفت: ايجاد يا تقويت يک باشگاه که به جذب ايده هاي نو بپردازد و امکان لازم را براي استفاده از توان جامعه جوان دانشگاهي فراهم کند، مورد توجه جدي شرکت قرار دارد.

وي همچنين در اين زمينه بر لزوم استفاده از نظرات هيات مشاورين خبره براي بررسي مداوم راهبردهاي موفق در بازارهاي جهاني و جوامع داراي ترکيب اجتماعي مشابه و بومي سازي راهکارهاي پيشنهادي تاکيد کرد.

دومين راهکاري که ميردامادي به توضيح آن پرداخت، رويکرد تعاملي و استفاده از توان هاي هم افزا بود.

انتخاب درست شرکاي تجاري و برون سپاري همراه با کنترل و نظارت بر اجراي درست استراتژي توسط شرکاي تجاري ، نکاتي بود که وي در اين زمينه به آنها اشاره کرد و گفت : توجه به منافع جمعي و دوري از يکسويه نگري در توسعه مي تواند به استفاده مناسب از توان شبکه هاي مکمل منجر شود و در ميان مدت گسترش بازار پايدار را ايجاد کند.

نکته مهم ديگري که وي براي گسترش اين هم افزايي به آنها اشاره کرد تاثير غير قابل انکار شبکه شاپرک به عنوان شبکه الکترونيک پرداخت کارت و همچنين قواعد توسعه پول الکترونيک بر برنامه ها و راهبردهاي تمام شرکتهاي پرداخت الکترونيک بود.

دانش محوري و وفاداري ، سومين راهکار مورد نظر مديرعامل شرکت پرداخت نوين بود که وي به بيان توضيحاتي در مورد آن پرداخت و گفت: مسلما قوي ترين و موثرترين ابزار براي نيل به اهداف تدوين شده استفاده از تيم هاي دانش محور و وفادار مشارکت کننده و مسئوليت پذير است که در صورت وجود، مي تواند ارزشمندترين سرمايه سازمان باشد و از همين رو يکي از اصلي ترين وظايف شرکت ايجاد و تقويت تيم دانش محور و وفادار است.

ميردامادي در ادامه گفت: بي شک در بازار پر رقابت امروز که هر روز در آن رقباي پر قدرتي شکل مي گيرند، توجه به جذب مشتري و مهم تر از آن حفظ مشتريان جذب شده از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و از همين روست که مشتري مداري از راهکارهاي مورد تاکيدمان است.

وي در ادامه، استفاده مناسب از مرکز تماس (Contact Center ) و هم افزائي آن با برنامه هاي توسعه اي و به ويژه پشتيباني مشتريان با رويکرد مشتري مداري در حد اعلاء (The Customer is the King!) را عنوان کرد و گفت: در اختيار داشتن چنين مرکز تماسي، باتوجه به وضعيت فعلي اين کسب و کار در کشور، در صورت تعريف درست ماموريت ، مي‌تواند يک ابزار پيشرانه بسيار مفيد باشد.

مديرعامل پرداخت نوين در پايان خاطرنشان کرد: بي شک اگر نگوييم موثر ترين اما يکي از بي بديل ترين ابزارها در توسعه اين کسب و کار همکاري جدي و راهبردي با اصحاب رسانه براي اطلاع رساني به موقع، آموزش و ايجاد و غني سازي فرهنگ عمومي است که در سياست هاي جديد شرکت نقش محوري دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.