کد مطلب: ۷۴۱۳۵۵

زیرسویه جدید کرونا مقاوم در برابر تمام آنتی‌بادی‌ها

زیرسویه جدید کرونا مقاوم در برابر تمام آنتی‌بادی‌ها

بر اساس تحقیقات جدید در یک موسسه آلمانی، زیرسویه جدید اومیکرون با نام BQ.۱.۱ در برابر همه درمان‌های آنتی‌بادی تائیدشده مقاوم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار مبتلایان در ایران در چند ماه اخیر روند کاهشی را طی کرد. در 24 ساعت گذشته هم بنا بر اعلام وزارت بهداشت، هیچ بیمار کرونایی جان خود را از دست نداد. اما حالا مقامات وزارت بهداشت نسبت به زیرسویه جدید کرونا و موج جدید کرونا در کشور هشدار داده‌اند.

روز گذشته مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این مورد گفت که منتظر ورود موج جدید کرونا در کشور هستیم.
بهنام عرشی ادامه داد: این موج به ویژه پس از تعطیلات سال نوی میلادی که سفرهای مختلفی صورت می‌گیرد، خود را نشان می‌دهد.

اما این موج جدید کرونا از کدام زیرسویه است؟ BQ.1 و BQ.1.1 دو زیرسویه گونه اومیکرون ویروس کرونا هستنند که در برخی از کشورهای از جمله امریکا موارد ابتلا به آن افزایش یافته است.

زیرسویه جدید کرونا اما آنطور که برخی از محققان می‌گویند در برابر همه آنتی‌بادی‌های تائید شده، مقاوم است.

آنطور که ایرنا درباره زیرسویه جدید کرونا گزارش داده است، تحقیقات جدیدی در یک موسسه آلمانی درباره این موضوع انجام داده است.

بر اساس این گزارش محققان حوزه پزشکی اعلام کردند که یکی از زیر سویه‌های اومیکرون در برابر همه آنتی‌بادی‌های درمانی موجود مقاوم است.

این یافته‌ها حاکی از آن است که برای مقابله با این زیرسویه جدید کرونا باید درمان‌های جدید شناسایی شود.

علائم زیرسویه جدید کرونا

آنطور که متخصصان بیماری‌های عفونی گفته‌اند زیرسویه BQ.۱.۱ جزو مسری‌ترین زیرسویه‌هاست. سرفه، گرفتگی بینی، گلودرد، سردرد و دردهای عضلانی از علائم اصلی این زیرسویه جدید کروناست.

به گزارش خبرآنلاین ، علائمی مانند تب، ضعف عمومی، اسهال، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی یا چشایی نیز از سوی بیماران گزارش شده است.

گفته می‌شود وجه تمایز زیرسویه جدید اومیکرون با زیرسویه‌های پیشین، بی‌اشتهایی و گرفتگی صداست.

آمار کرونا در ایران 3 دی 1401

افزایش واکسیناسیون در کشور منجر به کاهش چشمگیری کرونا در ایران شد. آنطور که وزارت بهداشت گزارش داد، در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد. از این میان ۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۳۱ نفر رسید. حالا مقامات بهداشتی برای موج جدید کرونا در کشور هشدار داده و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون بیش از 65 میلیون نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همچنین بیش از ۵۸ میلیون نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۴۰۰ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۵۴ دُز در کشور رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.