کد مطلب: ۱۳۰۳۸۵

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران:

ساختار مدیریتی صنایع کشور مشکل دارد

ساختار مدیریتی صنایع کشور مشکل دارد

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت: در شرایطی که مرتب مدیران عوض و سیاست‌ها تغییر می‌کنند، مشکل صنایع کشور حل نخواهد شد و بخش خصوصی که تنها عامل نجات اقتصاد کشور است، حرکت نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از محمد عُطاردیان، نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران درباره تعدیل ۳۰ درصدی نیروهای کار در کارخانه‌های بلور، چینی و لوستر کشور با تصریح این مطلب که کشور دارای ضعف و مشکل مدیریتی در عرصه صنایع است، اظهار داشت: مشکل بزرگ ما در این عرصه، مشکل مدیریتی است حتی بهینه‌سازی مصرف سوخت آنقدر هزینه ندارد که بتواند یک کارخانه‌ بزرگ را وادار به تعدیل نیرو کند.

عُطاردیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت در صنعت بلور و چینی کشور بازاریابی خوبی صورت نگرفته؟ اذعان کرد: وقتی در یک کشور تمام صنایع و خدمات دچار مشکل می‌شوند نمی‌توانیم بگوییم تقصیر مردم است چرا که تعداد بسیار زیادی از افراد تحصیل‌کرده در کشور وجود دارند که برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌کنند، اما اشکال در اینجاست که در کشور ما امکان برنامه‌ریزی طولانی مدت وجود ندارد.

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه قوانین در کشور ما روز به روز تغییر می‌کند، تصریح کرد: کشور خالی از استراتژی عمده مدیریتی است، در حالی که همیشه با تصمیم خلق‌الساعه در کشور روبرو هستیم کدام یک از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شده است؟ بنده در شورای اشتغال همه مشکلات صنایع را مطرح می‌کنم، تایید هم می‌شود، اما یک مورد از آن‌ها برطرف نشده و اجرا نیز نشده است.

احمد رحمانی، رئیس اتحادیه‌ی چینی، بلور و لوستر کشور هم با تصریح اینکه صنعت بلور، چینی و لوستر ایران واقعا در جهان حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: این صنعت می‌تواند حتی جوابگوی بسیار مناسبی برای تولیدات داخل باشد و نیز صادرات خوبی هم داشته باشد.

رحمانی با اذعان اینکه لوسترهای ایرانی با کیفیتی عالی و با ضمانتی ۱۰ ساله محصولات چین را به زانو در می‌آورد علت عمده تعدیل نیرو در کارخانه‌های این محصول را هزینه‌های بالای تولید، بیمه، انرژی، ارزش افزوده و مالیات‌های آنچنانی دانست.

رئیس اتحادیه‌ی چینی، بلور و لوستر کشور درباره میزان ظرفیت این صنعت برای ایجاد شغل اظهار داشت: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح در این صنعت می‌توان ظرفیت اشتغال در آن را تا ۳ برابر و ۳ نوبت کاری افزایش داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.