کد مطلب: ۱۵۰۷۶۱

ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید پربازده به مپنا واگذار شد

ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید پربازده به مپنا واگذار شد

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرد: پس از یک سال مذاکرات فشرده و تکمیل فرآیند اخذ مجوزهای لازم، طرح ساخت حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با بازده بالا به شرکت مپنا واگذار شد.

محسن طرزطلب افزود: مدت اجرای کامل این طرح ملی عظیم، بیش از پنج سال و مبلغ اجرای کامل قرارداد بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون یورو است که یک میلیارد و 800 میلیون یورو از طریق تامین مالی خارجی (فاینانس) تامین و هزینه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، طرزطلب ادامه داد: در مدت اجرای این طرح و پس از حداکثر سه سال از آغاز قرارداد، فناوری ساخت توربین‌های گاز کلاس اف (F)، به صورت کامل به داخل کشور منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: با اجرای این طرح در هشت ساختگاه منتخب در کشور، دست کم هشت هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از دو برابر این میزان به طور غیرمستقیم در صنایع و کارخانه‌های داخل کشور مشغول به کار می‌شوند.

چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 54 واحد نیروگاهی جدید به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

هوشنگ فلاحتیان اضافه کرد: با بهره‌برداری از این 54 واحد نیروگاهی، ظرفیت نیروگاه‌های کشور به مرز 77 هزار مگاوات رسید.
به گفته وی، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از تابستان 1397، چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید به شبکه تولید برق کشور اضافه شود و ظرفیت نیروگاه‌های کشور به 80 هزار مگاوات برسد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.