کد مطلب: ۱۳۲۷۲۱

سازمان جهانی بهداشت حامی فرهنگ مسئولیت اجتماعی در ایران شد

سازمان جهانی بهداشت حامی فرهنگ مسئولیت اجتماعی در ایران شد

سازمان بهداشت جهانی به عنوان حامی معنوی در رویدادهای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی (CSR) سازمان خدمات اجتماعی مشارکت می‌کند.

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمانی (csr)، گفت: در نگاه تاریخی به فضای کسب و کار ایران نمونه‌هایی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی به شکل‌های کمک‌های خیریه و مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و مذهبی وجود داشته است، اما مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها فراتر از کار خیریه است و امروزه باید بخشی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های راهبری سازمان‌ها و شیوه‌ی کسب و کار مدیران شود.

وی در تعریف مسئولیت‌پذیری اجتماعی، افزود: مسیری است که سازمان‌ها رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی را با ارزش‌ها، فرهنگ، استراتژی‌ها، ساختار تصمیم‌گیری و شیوه‌های عملیاتی خود به شکلی شفاف و قابل حسابرسی یکپارچه می‌کنند و در نتیجه فرآیندها و رویه‌های بهتری را درون سازمان جاری می‌سازند.

قدیمی در خصوص شهرها و مسئولیت اجتماعی و گزارش پایداری، خاطرنشان کرد: چنین برنامه‌هایی می‌تواند ریسک‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی را به واسطه ارائه راه حل‌هایی جهت چالش‌های زندگی کاهش دهند، کاهش این ریسک علاوه بر فراهم آوردن بهبود فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی نیز یاری می‌رساند.

در همین راستا تیم مذاکره‌کننده سازمان خدمات اجتماعی، پس از تشریح حوزه مأموریتی سازمان برای ناشرین سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نتایج خوب و مطلوبی رسیده‌اند.

مدیرعامل سازمان خدمات به موفقیت‌های قابل توجه در این حوزه، به استقبال سازمان بهداشت جهانی از طرح مسئولیت اجتماعی ناشرین بیان کرد: پس از مذاکره با مدیران W.H.O در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مقرر شد مقدمات تفاهم‌نامه فی‌مابین آماده و در راستای همکاری بیشتر در زمینه سلامت و بهداشت و همچنین مسئولیت اجتماعی سازمانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد: در این طرح مقرر شد سازمان بهداشت جهانی به عنوان حامی معنوی در رویدادهای مسئولیت اجتماعی (CSR) سازمان خدمات اجتماعی مشارکت نماید و همچنین انتشارات مانا، ناشر دیجیتال پیشگام و انتشارات کتابستان معرفت ناشر برگزیده و برتر سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز با سازمان خدمات اجتماعی، قرارداد منعقد کردند.

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی یا World Health Organization که به اختصار WHO هم خوانده می‌شود، یکی از زیرمجموعه‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که به وضعیت سلامت عمومی در سطح جهان توجه دارد.

سازمان بهداشت جهانی حدود ۷۰ سال قبل و طی گفتگوهایی که از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ میلادی شکل گرفت، تاسیس شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.