کد مطلب: ۲۲۳۱۵۱

سازمان ملل نسبت به کاهش تنوع زیستی در جهان هشدار داد

سازمان ملل نسبت به کاهش تنوع زیستی در جهان هشدار داد

تحقیق اخیر سازمان ملل در مورد تنوع زیستی نشان می‌دهد که فعالیت‌های انسانی باعث کاهش هشداردهنده انواع گونه‌های گیاهی و جانوری روی زمین و تهدید ذخایر غذا، آب تمیز و انرژی شده است.

طبق اعلام بیش از ۵۵۰ کارشناسی که از ۱۲۹ کشور در مذاکرات زیست محیطی اخیر در کلمبیا شرکت داشته‌اند، آلودگی، تغییرات اقلیمی و جنگل زدایی‌هایی که به منظور بهره‌برداری‌های کشاورزی صورت گرفته است از بدترین خطراتی است که طبیعت را تهدید می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روند هشداردهنده کاهش تنوع زیستی در تمامی مناطق جهان، کیفیت زندگی مردم در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین گزارش‌های منطقه‌ای، تمامی مناطق کره زمین به جز قطب‌ها و آب‌های آزاد، از جمله "آمریکا، آسیا، اقیانوسیه، آفریقا، اروپا و آسیای مرکزی" را پوشش می‌دهد.

حیوانات و گیاهان بسیاری در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگر، از فیل‌های آفریقا گرفته تا گونه‌های نادر گیاهی در اروپا در طیف گونه‌های در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

همچنین گفته می‌شود بیش از نیمی از گونه‌های پرندگان و پستانداران آفریقایی تا سال ۲۱۰۰ به علت تغییرات اقلیمی منقرض خواهند شد.

هشت رودخانه از ۱۰ مورد کثیف‌ترین رودخانه‌های جهان، در آسیا قرار گرفته‌اند که بیشتر آلودگی‌شان به دلیل پسماندهای پلاستیکی است.

کاهش ۵۰ درصدی تالاب‌ها نیز از سال ۱۹۷۰ در اروپا و آسیای مرکزی گزارش شده است.

هم چنین در صورت ادامه روند فعلی صید بی‌رویه ماهی، هیچ ذخیره‌ای از ماهی‌ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه تا اواسط قرن باقی نخواهد ماند.

با افزایش جمعیت بشری در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، سیاست‌های جدید برای محافظت از طبیعت و پیشبرد اهداف سازمان ملل به منظور ریشه کن کردن فقر و گرسنگی تا سال ۲۰۳۰، نیاز است.

به گزارش رویترز، در میان این رویدادهای ناگوار، نقاط روشنی نیز وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به افزایش ۲۲.۹ درصدی پوشش جنگلی در چین و دیگر کشورهای شمال شرقی آسیا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵، گسترش پارک‌ها و دیگر مناطق محافظت شده در بسیاری از مناطق از جمله آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و نجات بسیاری از گونه‌ها از انقراض از جمله وشق ایبری، ببر سیبری و پلنگ آمور اشاره کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.