کد مطلب: ۵۱۳۰۶۶

ساز و کار خرید بیمه ثالث اقساطی بدون نیاز به چک

ساز و کار خرید بیمه ثالث اقساطی بدون نیاز به چک

در بسیاری از موارد، شخص اول یا بیمه‌گزار توانایی پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث را به صورت یکجا ندارد. در همین راستا شرکت‌های بیمه تلاش کردند تا با فراهم آوردن شرایطی، کمک کنند تا تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری بتوانند بیمه شخص ثالث را دریافت کنند.

یکی از مهمترین بیمه‌هایی که برای هر وسیله نقلیه موتوری ضروری است، بیمه شخص ثالث است. بدون وجود چنین بیمه‌ای، رانندگان اجازه تردد در مسیرهای مختلف را نخواهند داشت؛ چرا که بیمه شخص ثالث به عنوان یک بیمه ضروری و اجباری برای تمامی وسایل نقلیه موتوری در نظر گرفته شده است. اگر وسیله‌ای فاقد آن باشد، پلیس می‌تواند خودرو را متوقف و آن را توقیف کند. آیا می‌دانید چرا بیمه شخص ثالث تا این اندازه بااهمیت است و چرا به عنوان یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه موتوری در نظر گرفته شده است؟ از همه مهم‌تر آیا می‌دانید چرا نام چنین بیمه‌ای را بیمه شخص ثالث گذاشته‌اند؟

چرا باید بیمه شخص ثالث بخریم؟

از نظر قوانین بیمه، دارنده وسیله نقلیه موتوری یا مالک یک وسیله، به عنوان شخص اول شناخته می‌شود که در شرکت‌های بیمه‌ای به او "بیمه‌گزار" نیز گفته می‌شود. در این میان شخص ثانی یا شخص دوم، در واقع شرکت بیمه است که متعهد می‌گردد در صورت بروز حادثه، طبق قرارداد هزینه وارده را جبران کند. بنابراین در این شرایطی شرکت‌های بیمه نام خود را در قرارداد "بیمه‌گر" ذکر می‌کنند و اما شخص ثالث در این میان چه کسی است؟

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است. در بیمه شخص ثالث ، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید (که در اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق قرارداد است (که در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می‌کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می‌آید استفاده کند.

شخص ثالث در واقع فرد زیان دیده در یک حادثه رانندگی است که در این میان منظور شخصی غیر از راننده خاطی است. شخصی که در یک حادثه رانندگی با شخص اول یا بیمه‌گزار، وسیله نقلیه موتوری وی زیان مالی دیده یا خود شخص زیان جانی دیده است. لزوم خرید بیمه شخص ثالث از آن جهت است که شرایط جبران خسارت شخص زیان‌دیده فراهم شده و از طرفی شخص اول نیز متحمل فشار مالی‌ زیادی برای جبران خسارت نخواهد شد.

بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

مطابق با تعهداتی که بیمه‌گر در مقابل بیمه‌گزار دارد، بیمه شخص ثالث به طور کلی دو نوع خسارت مالی و جانی را پوشش خواهد داد. منظور از خسارت مالی خسارتی است که به اموال شخص ثالث وارد شده است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت‌هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می‌گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه‌ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

به عنوان مثال در یک حادثه، خودروی شخص ثالث آسیب دیده و یا خسارتی به آن وارد می‌شود. اما خسارت بدنی در واقع همان خسارت جانی شامل صدمات بدنی، انواع آسیب‌دیدگی‌ها، شکستگی‌ها، قطع عضو و یا حتی در بدترین شرایط، فوت را پوشش می‌دهد.

حالا که خرید بیمه شخص ثالث اجباری است، آیا باید آن را یکجا به صورت نقدی خریداری کرد، یا امکان خرید بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی هم وجود دارد؟ آیا می‌توان هزینه بیمه شخص ثالث را را به صورت اقساط کوتاه‌مدت یا بلندمدت پرداخت کرد؟

چگونه هزینه بیمه ثالث را قسطی کنیم

بیمه ثالث اقساطی چیست و چه شرایطی دارد؟

در بسیاری از موارد، شخص اول یا بیمه‌گزار توانایی پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث را به صورت یکجا ندارد. در همین راستا شرکت‌های بیمه تلاش کردند تا با فراهم آوردن شرایطی، کمک کنند تا تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری بتوانند بیمه شخص ثالث را دریافت کنند. در این شرایط بهترین راهکار اقساطی کردن بیمه شخص ثالث بود. در حال حاضر تمامی شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه شخص ثالث را به صورت یک‌جا (یا نقدی) و به صورت اقساطی ارائه می‌دهند. اما آیا روش‌های دریافت بیمه ثالث اقساطی بین شرکت‌های مختلف بیمه‌گر یکی است؟ چه تفاوتی میان بیمه شخص ثالث اقساطی و نقدی وجود دارد؟ بیمه‌گزار یا شخص اول چطور باید برای دریافت بیمه شخص ثالث اقساطی اقدام کند؟

بیمه شخص ثالث اقساطی تفاوتی از لحاظ ارائه نوع خدمت از سمت بیمه‌گر به بیمه‌گزار ندارد. بنابراین تنها تفاوت این دو روش، در نحوه پرداخت حق بیمه است. به این مفهوم که در بیمه شخص ثالث نقدی، شما حق بیمه را به صورت یکجا پرداخت می‌کنید. اما در بیمه ثالث اقساطی باید در فواصل زمانی مشخصی حق بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کنید. برای صدور بیمه شخص ثالث اقساطی، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از متداول‌ترین آن‌ها، روش سه ماه است. اما می‌توان به صورت ۶ ماهه و ۹ ماهه نیز آن را پرداخت کرد. به این صورت که در ابتدا ۵۰% از کل مبلغ بیمه نامه به صورت نقدی از بیمه‌گزار دریافت شده و مابقی آن به صورت چک در فواصل زمانی مشخص دریافت می‌گردد.

اعتبار بیمه شخص ثالث اقساطی پس از این که بیمه‌گزار ۵۰% است مبلغ بیمه را به عنوان پیش پرداخت واریز کرد، طی ۲۴ ساعت فعال خواهد شد. تعداد چک‌ها، فواصل زمانی و مبلغ آن‌ها، به نوع قرارداد بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر بستگی دارد.

از چه شرکت‌هایی می‌توان بیمه ثالث اقساطی را دریافت کرد؟

کدام شرکت بیمه ثالث قسطی دارد؟

همانطور که می‌دانید مدتی است به غیر از شرکت‌های بیمه‌گر که خود به طور مستقیم با بیمه‌گزار در ارتباط بوده و با روش‌های مختلف اقدام به ارائه خدمات خود می‌کردند، شرکت‌های دیگری راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آن‌ها ارائه انواع خدمات بیمه‌ای است. به گونه‌ای که می‌توانند بیمه‌های شرکت‌های مختلف را به صورت یکجا در اختیار فرد قرار داده و در نتیجه بیمه‌گزار با مقایسه آن‌ها می‌تواند بهترین نوع بیمه را انتخاب کند. به عنوان مثال وقتی وارد یک سایت بیمه می‌شوید، می‌توانید به دو طریق بیمه ثالث اقساطی و نقدی را دریافت کنید. به این صورت که ابتدا نوع بیمه را مشخص می‌کنید و در نهایت از بین شرکت‌های معرفی شده یکی را انتخاب می‌کنید و یا اینکه مستقیماً شرکتی که مورد نظرتان بوده را انتخاب کرده و در نهایت از بین بیمه‌هایی که ارائه می‌دهد، بیمه ثالث نقدی یا بیمه ثالث اقساطی را انتخاب می‌کنید. در خصوص بیمه شخص ثالث موتور سیکلت هم می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

آیا می‌دانید وجود این شرکت‌ها چه مزیتی برای بیمه‌گزار دارد؟ آیا بهتر نیست به صورت مستقیم از شرکت بیمه‌گر خرید کنیم؟ دریافت بیمه از شرکت‌های فروش بیمه چه مزیت رقابتی در مقایسه با خود شرکت بیمه‌گر دارد؟

یکی از مهمترین مزایای این‌گونه شرکت‌ها امکان ارائه انواع بیمه‌های مورد نیاز برای خودرو، خانه و شخص، شامل بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر، بیمه تکمیلی و غیره است. بنابراین وجود چنین سامانه‌هایی، حق انتخاب بیمه‌گزار را بیشتر می‌کنند تا بتوانند با مقایسه شرایط، هزینه‌ها، نحوه پرداخت و شرکت‌های بیمه‌گر مختلف، بهترین نوع بیمه و بهترین شرکت را انتخاب کند.

مثل همیشه برای جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این مقاله، سایت‌های مختلفی را بررسی کردیم تا بتوانیم بهترین نوع بیمه ثالث اقساطی و بهترین شرکت بیمه‌گر را به شما معرفی کنیم. در این میان خرید آنلاین بیمه و امکان محاسبه هزینه انواع بیمه به صورت آنلاین در سایت بیمه دات کام ، به عنوان یک خدمت، بسیار کاربردی و کارآمد بود. به این صورت که می‌توانید با ورود برخی اطلاعات خودروی خود، بیمه شخص ثالث مورد نیاز خودرو را محاسبه کرده و در نتیجه با آگاهی از هزینه‌ بیمه شخص ثالث برای خرید نقدی یا اقساطی آن اقدام کنید. از طرفی اطلاعاتی که در این سایت به عنوان "مجله بیمه" وجود دارد می‌تواند دانش شما را در حوزه انواع بیمه افزایش دهد. لازم به ذکر است که بیمه دات کام از جمله مجموعه‌هایی است که علاوه ‌بر بیمه شخص ثالث اقساطی و نقدی، انواع دیگر بیمه شامل بیمه موتور سیکلت، بیمه بدنه، بیمه مسافرتی، بیمه درمان شامل بیمه تکمیلی، بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه انفرادی و سازمانی و همین‌طور بیمه مسئولیت پزشکان و حتی بیمه کرونا را نیز ارائه می‌دهد.

تفاوت میان شرکت‌هایی که ارائه دهنده گروهی بیمه هستند، در نوع خدماتی است که ارائه می‌دهند. هر چه شرکت مورد نظر شما با شرکت‌های بیمه‌ بیشتری طرف قرارداد باشد، قاعدتاً شما به عنوان بیمه‌گزار حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و در نتیجه می‌توانید بهترین نوع بیمه را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی، ابتدا هزینه اولیه بیمه شخص ثالث خودروی خود را در صفحه "بیمه شخص ثالث خودرو" سایت بیمه دات کام محاسبه کرده و سپس برای دریافت بیمه ثالث اقساطی یا نقدی اقدام کنید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قوانین بیمه‌ای مبهم وبنفع شرکتهای بیمه است هر سال بیمه گرانتر می‌شود وبا وجود سالهای متمادی که به خواست خداوند حادثه نداشته‌ایم باز از سال قبلی هزینه بیمه بیشتری پرداخت میکنیم تخفیف تا100%باید باشه ماشینی هست که 18سال بیمه داده بدون هیج تصادفی جرا تشویق نشه و رایگان بیمه باشه،،،؟؟؟

  • ناشناس

    این شرکتها قابل اطمینان نیستند

  • حمید

    رفتم ماشینم را بیمه کنم
    بیمه گذار میگه چون پلاک ماشین
    عوض شده تخفیف بیمه صفر شده
    این را کجای دلم بگذارم

  • حمید

    یعنی چی پلاک ماشین عوض بشه
    تخفیف بیمه صفر میشه
    لطفا رسیدگی کنید
    بیمه ایران و آسیا تخفیف ها را صفر کردند

  • داود

    قبل از دهه ۹۰ هرسال حق بیمه ام با تخفیف های هرسالم کمتر بود ولی ازسال ۹۰ به بعددیگه تخفیف معنی نداره هرسال حق بیمه بیشتری نسبت به سال قبلش میدم بیمه اقساطی هم یکی دوشرکت بیمه انجام میدن الباقی شرکتها شخص ثالث رو فقط نقد میگیرن وقتی خودوری شخصی محدودیت تردد طرح ترافیک داره چرا باید برای ۳۶۵روز سال حق بیمه بده این محدودیت هارو دولت گذاشته پس باید ۵۰درصد حق بیمه هارو یارانه به مالک خودرو بده اصلا چرا یه یارانه جدید اضافه نشه وقتی یارانه بنزین میدن چرایارانه بیمه ثالث نمیدن