کد مطلب: ۵۹۳۶۴۹

دستور رئیس‌جمهور برای ساعت کاری بانوان

دستور رئیس‌جمهور برای ساعت کاری بانوان

رئیس جمهور با اشاره به بی توجهی به ساعات کار بانوان و استفاده از آنان در شیفت‌های کاری شبانه گفت: به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به شأن مادری و همسری بانوان بی توجهی شود، لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بعدازظهر پنجشنبه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان گفت: با توکل به خدا و اعتماد به داشته ‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور به ویژه نیروی انسانی با استعداد خود، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و معتقدم در این راستا اگر همه با روحیه جهادی به صحنه بیایند این اتفاق بسیار نزدیک و دست یافتنی خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: آمریکا می‌خواست با فشار حداکثری ملت ایران را با مشکل جدی مواجه کند اما امروز حتی دشمنان‌مان نیز اعتراف می‌کنند که مقاومت حداکثری ملت ایران، فشار حداکثری دشمنان را شکست داده است و امروز موضع جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و موضع دشمنان از هر زمانی ضعیف‌تر است و در شرایطی است که علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانیم مسیر پیشرفت را سپری کنیم.

رئیسی در ادامه سخنان خود، محور تمام وقایع ۱۳ آبان را استکبارستیزی و مقاومت در راه هدف دانست و گفت: توجه به حوزه مسائل فرهنگی و مبانی دینی و انقلابی می‌تواند به استکبارستیزی جلوه بیشتری بدهد لذا لازم است در مسیر تبیین مبانی گفتمان استکبارستیزی تلاش مضاعفی انجام شود.

او با تاکید بر اینکه در حوزه مسائل اقتصادی هم باید استکبارستیزی جلوه داشته باشد، ادامه داد: مهم‌ترین جلوه استکبارستیزی در حوزه اقتصادی دستیابی به استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان و اتخاذ راهکارهای رونق و رفع موانع تولید است.

رئیس جمهور گفت: همچنان که قدرت نظامی می‌تواند در مقابل استکبار بازدارندگی ایجاد کند تا دشمنان نتوانند توطئه کنند همزمان تلاش در بخش اقتصادی و کشاورزی نیز می‌تواند به استقلال کشور کمک کند.

رئیسی افزود: امروز تولیدگران، فعالان حوزه اقتصادی، کارگران و کشاورزان هر چقدر در جهت استقلال کشور در حوزه تولید کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند در حقیقت در مسیر مقابله با استکبار قرار دارند.

او با بیان اینکه شکل گیری دولت اسلامی در گرو توجه به مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز استفاده از نیروهای صالح و کارآمد، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رفتار جهادی برای رفع مشکلات کشور می‌تواند دولت اسلامی که خواست مردم و مجاهدان در طول تاریخ انقلاب بوده است را محقق سازد.

رئیس جمهور افزود: تاریخ ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیروزی و افتخارات و عبرت‌های فراوانی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی برخوردار است که باید در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهیم. همچنین همه این موارد را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان کردند و دولت مصمم است این مسیر را با قوت پیگیری کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدن برخوردار است به بازدیدهای خود از صنایع نیمه تعطیل و تعطیل شده استان اشاره کرد و گفت: دولت مصمم است موانع فعال بودن اینگونه صنایع را برطرف سازد تا مجدداً به خط تولید برگردند و در این زمینه از استاندار می‌خواهم تا مشکلات این گونه صنایع را با جدیت پیگیری کند.

او با اشاره به درخواست یکی از سخنرانان در زمینه حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان استان بیان کرد: دولت حمایت از صنایع دستی را در کنار توجه به رونق صنعت گردشگری استان مورد توجه جدی قرار خواهد داد و معتقدیم اگر این حوزه‌ها رونق پیدا کند حتما به ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه، موضوع مطرح شده در زمینه آسیب‌های اجتماعی در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی مردم استان را رنج می‌دهد و دولت در زمینه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و از استاندار می‌خواهم با استفاده از ظرفیت فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی استان، روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان را پیگیری کند.

رئیسی با اشاره به پیشنهاد فعال فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه بی توجهی به ساعات کار بانوان و استفاده از آنان در شیفت‌های کاری شبانه تصریح کرد: به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به شأن مادری و همسری بانوان بی توجهی شود و لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، او در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت را ضروری دانست و افزود: شوراهای گفت‌وگو بستر مناسبی برای همفکری و همکاری بخش خصوصی با دولت و نهاد قانون‌گذار است و همکاری در این زمینه را در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موثر می‌دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل تامین آب استان سمنان گفت: راه برون‌رفت از کم آبی که به خاطر کاهش نزولات آسمانی پدید آمده است این است که سازوکاری برای استفاده بهینه از آب شرب و آب کشاورزی در کشور ایجاد شود و دولت برای رفع نگرانی مردم در این زمینه از هر راهکاری برای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی حمایت می‌کند.

در این دیدار فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی، نخبگان، جهادی و محرومیت‌زدایی، سیاسی و فرهنگی، صنعت و معدن و دانشجویی در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در زمینه مشکلات استان سمنان در حوزه‌های مختلف و راهکارهای غلبه بر آن مشکلات را مطرح کردند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    داداش قربون اون قد رعنات برم پرستار ها چیکار کنند برن شب خونه شام درست کنن