کد مطلب: ۵۳۰۶۰۷

گزارش تجارت‌نیوز از ساعت کاری بخش خصوصی صنعت در ماه‌ رمضان:

ساعت کار کارگران در ماه رمضان تغییر می‌کند؟

ساعت کار کارگران در ماه رمضان تغییر می‌کند؟

در سال ۱۴۰۰ دولت برخلاف سال‌های گذشته بخش‌نامه‌ای خاصی برای تغییر ساعت کار کارمندان در ماه رمضان ابلاغ نکرد که به نظر می‌رسد این موضوع به دلیل دورکاری و شرایط خاص کار در زمان شیوع کرونا است. با این حال فعالان بخش خصوصی صنعت می‌گویند که کارفرمایان بخش خصوصی معمولا از مزایای تغییر ساعت کار و امتیازات رفاهی که برای بخش دولتی وجود دارد تبعیت نمی‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی صنعت زیر بار تغییرساعت و تعطیلی‌های دولتی نمی‌روند.

در این خصوص شهرام شریعتی دبیر کل خانه صنعت و معدن جوانان ایران به تجارت‌نیوز گفت:بخش‌نامه‌های دولت برای ساعت‌کاری ماه رمضان، مربوط به شرکت‌های دولتی است و شرکت‌های خصوصی از تعطیلی‌ها و تغییر ساعت‌کاری مربوط به این بخش‌نامه‌ها تبعیت نمی‌کند بنابراین نه تنها در سال‌جاری بلکه در سال‌های گذشته نیز تغییر ساعت در ماه رمضان نداشتیم.

سجاد غرقی از دیگر تولیدکنندگان بخش آهن و فولاد هم گفته شریعتی را تایید می‌کند و می‌گوید در ماه رمضان امسال حوزه صنعت تغییر ساعت کاری نداشته است و معمولا بخش خصوصی زیر بار بسیاری از تغییر ساعات کاری بخش دولتی نمی‌رود.

هر چند به نظر می‌رسد امسال به جهت شروع پیک چهارم کرونا و دورکاری بسیاری از ادارات دولتی، برخلاف سال‌های گذشته هیات وزیران بخش‌نامه‌ای جهت کاهش ساعات‌کاری مصوب نکرده است اما گویا بخش‌های صنعتی و معدنی مانند سال‌های گذشته از این قاعده مستثنی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا روزبهانی

    گران شدن سیمان نمونه دیگری از دزدی از بوجه عمرانی