کد مطلب: ۱۳۱۱۰۶

ساماندهی متکدیان در مرکز شهر تهران آغاز شد

ساماندهی متکدیان در مرکز شهر تهران آغاز شد

طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در چهارراه ها و معابر پرتردد بخش مرکزی شهر تهران از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدعباس طباطبایی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11، با بیان این که ساماندهی متکدیان به طور مستمر در طی سال انجام می‌شود، گفت: دور جدید ساماندهی متکدیان در معابر و چهارراه‌های پرتردد بخش مرکزی شهر تهران با تشکیل تیمی متشکل از مددکار اجتماعی، نیروی انتظامی و ناوگان جمع‌آوری متکدیان در معابر اصلی سطح شهر فعال شده است.

طباطبایی افزود: طرح با شناسایی و پاتوق‌شناسی در 10 تا 12 معبر و چهارراه اصلی منطقه از جمله تقاطع حافظ و جمهوری، چهارراه لشکر، سه‌راه جمهوری، معبر پارک دانشجو، چهارراه ولی عصر(عج) و… به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود. این تیم با گشت‌زنی در معابر و شناسایی متکدیان پس از مددکاری اولیه، نسبت به تأمین نیازهای ضروری برخی مسافران در راه مانده و معرفی به پایانه‌های مسافربری برای تهیه بلیت اقدام می‌کنند.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11، سایر افراد پس از تشخیص تکدی‌گری حرفه‌ای برای انجام اقدامات مددکاری، ویزیت پزشک و تشکیل پرونده به سامان‌سرای اسلامشهر منتقل و غربالگری می‌شوند. همچنین متکدیان نیازمند به مراکزی چون بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده متکدیان با شماره 137 تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن جمع‌آوری و اقدامات مددکاری و ساماندهی آنان انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.