کد مطلب: ۱۶۲۲۲۵

ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات عشایری و روستایی کشور

ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات عشایری و روستایی کشور

مدیر کل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سامانه جامع آمار و اطلاعات روستایی و عشایری کشور برای یکپارچه‌سازی منابع آماری در این حوزه در روز ملی روستا و عشایر به بهره‌برداری می‌رسد.

کاوه معراجی اظهار کرد: منابع آماری گاهی اختلافاتی با یکدیگر دارند که برای رفع این مشکلات سامانه جامع آمار و اطلاعات روستایی و عشایری کشور در مورد روستا ایجاد می‌شود تا از این طریق دستگاه‌های مختلف بتوانند اطلاعات خود در حوزه روستا را در آن بارگذاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: بر این اساس کشاورزان و روستاییان کشور می‌توانند برای فعالیت‌های اقتصادی خود از اطلاعات این سامانه بهره گیرند.

مدیر کل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: در روز ملی روستا در تاریخ 15 مهر سال جاری این سامانه به طور رسمی افتتاح و قابل بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار این سامانه اپلیکیشنی نیز در اختیار واحدهای تولیدی در روستاهای کشور قرار می‌گیرد تا از آن طریق مشخص شود در چه روستایی چه میزان و از چه محصولی تولید شده است که از این طریق کشاورزان و روستانشینان می‌توانند اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

وی یادآور شد که نام این اپلیکیشن خوروست‌ها است. کشاورزان می‌توانند در موبایل‌های خود از این خدمات بهره‌ گیرند.

دایره‌المعارف روستا تشکیل می‌شود

بنابراین گزارش، رضوی معاون رئیس جمهور نیز در پاسخ به این سوال که برای اجرای این سامانه چقدر جدی هستید و آیا به دنبال رفع مشکلات الگویی کشت در بخش کشاورزی از این طریق هستید یا خیر گفت: به طور جد پیگیر اجرای این سامانه هستیم تا مشکلات آماری بخش کشاورزی برطرف شود. به همین منظور با تمام وزارتخانه‌های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آمار ایران و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری مشترک خواهیم داشت.

وی افزود: در این سامانه حتی به بحث هواشناسی نیز توجه شده است و دایره‌المعارف روستا نیز تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.