کد مطلب: ۸۰۱۶۵۴

سامانه ثبت نام سهام دولتی نوزادان معرفی شد + لینک ثبت نام

سامانه ثبت نام سهام دولتی نوزادان معرفی شد + لینک ثبت نام

قرار است نوزادانی که سال 1401 به بعد متولد شده‌اند، سهام دولتی یک میلیون تومانی دریافت کنند. این افراد برای دریافت سهام دولتی نوزادان باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس وعده وزیر اقتصاد، نوزادانی که سال 1401 به بعد متولد شده‌اند مشمول یک میلیون تومان سهام دولتی می‌شوند. اما شرایط دریافت سهام دولتی نوزادان چیست؟

افراد برای ثبت نام سهام دولتی نوزادان، باید به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه کنند.

درگاه ملی دولت هوشمند سهام نوزادان

والدین کودکان باید ابتدا وارد سامانه my.gov.ir شوند. در درگاه ملی دولت هوشمند، امکان ثبت نام سهام نوزادان وجود دارد. پس از ورود به این بخش، کدی برای سرپرست خانوار ارسال می‌شود. پس از دریافت این کد، افراد باید به بخش داشبورد سایت بروند و با ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری، اطلاعات فرزندان خود را مشاهده کنند.

گفته می‌شود که اطلاعات تمامی نوزادان متولد سال 1401 به بعد در این سامانه هوشمند وجود داردو والدین با انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد میتوانند به مرحله بعد بروند و در مرحله آخر، نام بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام را انتخاب کنند.

متقاضیان باید توجه کنند که در این مرحله صرفا مجاز به انتخاب یونیت صندوق‌های قابل معامله بورسی هستند و این ثبت‌نام به معنای ثبت‌نام برای سهام عدالت نیست.

صندوق‌های قابل معامله از واحدهای سهام با عنوان یونیت تشکیل شده و در به نمایندگی از سرمایه‌گذار (سهامدار) اقدام به خرید و فروش و نگهداری سهام می‌کنند. برخی از این صندوق‌ها نیز سبد متنوعی از سهام و دارایی‌های دیگر نظیر ملک، سپرده بانکی و اوراق را مدیریت می‌کنند.

متقاضیان صندوق‌ها می‌توانند با مراجعه به وبسایت «مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران» نسبت به نوع سرمایه‌گذاری و بازدهی صندوق‌ها در بازه‌های زمانی مختلف اطلاع حاصل کنند.

سهام دولتی نوزادان، شامل همه نوزادانی می‌شود که از سال 1401 به بعد متولد شده‌اند. اما برای اینکه مراجعه یکباره صورت نگیرد، فعلا فقط ثبت‌نام برای نوزادانی فراهم است که در سه ماهه اول سال 1401 به دنیا آمده‌اند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که این سامانه امکان ثبت نام سهام دولتی نوزادان را فراهم میکند و این مساله ارتباطی به سهام عدالت نوزادان ندارد. بلکه این سهامی است که پس از اجرای قانون حمایت از خانواده، قرار شد به نوزادان پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله

  • ناشناس

    این مسخره بازی چیه در آوردین سهام عدالت شما میگی نه سهام خصوصی هر گاه باشه زمان آقای احمدی نژاد خیلی راحت و بدون همچون کارای ک شما گذاشتین باشه همه ثبت نام کردن بعد مشخص شد ک حق چ کسی است