کد مطلب: ۶۱۷۱۴۳

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هادی خانی با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو»، اظهار کرد: انتقال‌دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می‌توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، خانی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰.۰۳.۰۲ که از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۳ لازم الاجرا شده، صورت گرفته است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» کرده که این خدمت، شرایطی را فراهم می‌سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میشه تعریف کنید پولی که بابت مالیات در این مورد اخاذی میکنید خرج کجا میشه؟
    فقط سامانه درست میکنید که پول بچاپید؟
    اولین سامانه گداهای آهنی کنار خیابون بنام صندوق صدقات بود . هر روز یه راه جدید برای اخاذی.

  • ناشناس

    ماایات درکل دنیا بر اساس درامد است نه بدهی ارزش افزوده تماما از جیب بدکاران و مصرف کنندگان میباشد و سرمایداران و واسطه گران ریالی پرداخت نمکنن

  • یه ایرانی

    خدا همتونو از رو زمین برداره دزدای سر گردنههههههه

  • محمد

    کسی نیست به اینها بفهماند مالیات از چهار صفری که از پول ملی ربوده،،، اوج بی انصافی است…

  • ناشناس

    من ماشینمو فروختم به یه نفر دیگه بخاطر نیاز مالی .برای چی باید مالیات بدم مگه کالای لوکس خریدم یا مگه چکار کردم.مگه سودسازی کردم من یکبار وقتی این ماشینو از کمپانی خریدم مالیات باهام حساب کردین برای چی بابت یه سمند ۲۰۰میلیونی باید ۲میلیون مالیات بدم ۱۷۰۰خرج سند بدم عوارض بدم خلافی گرفتم ۴میلیون بخاطر منع تردد کرونایی نزدیک ۸میلیون از پولم پریده خدا لعنتتون کنه.

  • ناشناس

    خدا ریشه تونوخشک کنه من وکالت ۳ماهه داشتم با فروشنده تسویه حساب کردم الان یکبار باید مالیات بدم یکبارم موقعه فروش

  • ناشناس

    من وکالت سه ماهه داشتم ماشینم فعلا صافکاری نقاشیه با فروشنده تسویه حساب کردم الان یکبارباید مالیات بدم یکبارم موقعه فروش این همون عدالت و اسلام علی واری بود که دم میزنید یه روز بیمه خودرو یه روز مالیات خدا به داد مردم برسه

  • ناشناس

    من وکالت سه ماهه دارم از فروشنده چون ما شینم صافکاری نقاشی هست فعلا با فروشنده تسویه حساب کردم الان یکبار باید مالیات بدم یکبار هم زمان فروش

  • ناشناس

    گزینه موتورسیکلت نداره