کد مطلب: ۳۱۷۴۶۷

سایه رکود اقتصادی بر کره جنوبی سنگینی می‌کند

سایه رکود اقتصادی بر کره جنوبی سنگینی می‌کند

نرخ رشد اقتصادی کره جنوبی در سه ماهه منتهی به پایان سپتامبر(مهر) در نتیجه تضعیف اشتغال و سرمایه گذاری داخلی فقط ۰.۶ درصد افزایش داشته است که این پایین ترین نرخ رشد سه ماهه از سال ۲۰۰۹ است.

تحلیلگران اقتصادی می گویند، وضعیت اشتغال نه چندان خوب کره جنوبی ، کاهش تقاضا و سرمایه گذاری های داخلی اندک، زنگ هشدار را برای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به صدا در آورده است؛ احتمال اینکه کره جنوبی وارد دوره رکودی طولانی شود وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، داده ها حاکی از این است که شرایط داخلی سریع تر از حد انتظار رو به وخامت می رود. نرخ بیکاری در ماه آگوست (مرداد) سال جاری به بالاترین سطح خود در هشت سال گذشته رسید.

ˈوی لیانگˈ اقتصاددان ارشد منطقه آسیا پاسیفیک در بانک بارکلیز کپیتال سنگاپور گفت: افزایش نرخ بیکاری در کره جنوبی به دلیل هجوم بیش از انتظار فارغ الاتحصیلان دانشگاهی به بازار کار است.

وی افزود: این هجوم، ظرفیت بالای و قدرتمند بازار کار کره جنوبی را تحت الشعاع قرار می دهد.

بانک مرکزی کره جنوبی انتظار رشد 2.7 درصدی برای کل سال را دارد که دو درصد پایین تر از نرخ برآورده شده اوایل سال جاری میلادی می باشد. این میزان در مقایسه با رشد 3.1 درصدی سال 2017 پایین ترین نرخ رشد سالانه از سال 2012 می باشد.

به گزارش آسیا تایمز، ماه می (اردیبهشت- خرداد) سال جاری نیز نرخ اشتغالزایی پیایین تر از 72 هزار شغل گزارش شده است که به گفته وزیر اقتصاد کره جنوبی شوکی بزرگ می باشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاب و بر اساس داده های بانک مرکزی کره جنوبی، رشد سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم سال جاری تغییر چندانی نداشته است، اما نسبت به همین دوره در سال 2017 نزدیک به 2 درصد افزایش داشته است.

به گفته تحلیلگران، تنها 17 هزار شغل جدید در سه ماهه سوم سال جاری ایجاد شده است که پایین تر از 101 هزار شغل ایجاد شده در سه ماهه پیشین می باشد. با این حال صادرات این کشور هنوز هم وضعیت نسبتا خوبی دارد، رشد حمل و نقل دریایی برای سال جاری 3.5 درصد و برای سال 2019 این رقم 3.2 درصد برآورد شده است.

بانک مرکزی کره اعلام کرده است، مسئله اشتغال ممکن است با بسته های اشتغال زایی دولت در اواخر سال جاری حل شود اما سایه سنگین رکود اقتصادی طولانی مدت و بازسازی برخی صنایع مهم و کلیدی همچنان بر بازار کار سنگینی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.