کد مطلب: ۱۳۱۷۴۰

سبقت فورد از فولکس واگن

سبقت فورد از فولکس واگن

به گزارش سایت JATO، عرضه کننده کسب و کار مربوط به خودرو در لندن، خودرو گلف که توسط شرکت فولکس واگن تولید می شود،دیگر پرفروش ترین ماشین اروپا نخواهد بود و این عنوان به فورد فیستا تعلق گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ماه مارس، فولکس با فروش 46،800 عدد از مدل گلف در مقابل 47،300 عدد خودروی فیستا متعلق به شرکت فورد، از عرصه رقابت بازماند. رتبه سوم نیز در اختیار فولکس واگن، مدل پولو با فروش 40،700 عددی است.

این اولین بار در هفت سال اخیر است که فولکس عنوان برتری خود را از دست می‌دهد. سایت JATO سه دلیل اصلی برای این پسرفت را نامبرده است.

اولین دلیل وجود تغییرات جدید در گلف است که باعث افت فروش شده است. به گزارش JATO، شرکت فولکس با تولید مدل‌های قدیمی ماشین‌های خود و عدم موجودی مدل‌های تغییر یافته جدید در انبار، دچار دوگانگی در میان مشتریان شد.

دومین علت، از بین رفتن شهرت فولکس واگن در رسوایی دروازه دیزلی (DieselGate) است. خودروساز آلمانی اعتراف کرد که در ماشین‌های تولیدی خود از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کرده تا خودروها بتوانند بدون ردیابی تا 40 برابر بیشتر آلودگی تولید کنند. این امر نه تنها به فولکس واگن لطمه وارد کرد، بلکه تمام خودروهای دیزلی را تحت‌الشعاع قرارداد.

JATO افزود، در طول 18 ماه گذشته، علاوه بر مذموم شناخته شدن سیستم دروازه دیزلی (DieselGate)، مردم به سوخت دیزلی هم بدبین شده و اعتبار این نوع سوخت هم از بین رفت. دولت‌ها نیز متاثر از رفتار و تقاضای مردم چندین بار با ممنوعیت این سیستم سوخت‌رسانی، ضربه شدیدی به این سیستم زدند.

در نهایت، خودروی فورد فیستا بهترین ماشین ماه مارس اعلام شد و فولکس باید به فکر ماه‌های آینده باشد.

مدل به‌روز شده این خودرو دارای تمامی فاکتورهایی است که نشان‌دهنده تسلط فراوان این اتومبیل در منطقه اروپا است. با این حال، فورد مدل جدیدی از فیستا را معرفی کرده که تاثیر منفی بر فروش این شرکت داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.