کد مطلب: ۷۵۰۸۶۲

نوه امام (ره): قرار نبود مسئولان با پیکان بیایند و با بنز بروند

نوه امام (ره): قرار نبود مسئولان با پیکان بیایند و با بنز بروند

علی خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با انتقاد از رویه موجود در کشور اعلام کرده که قرار نبود مسئولان با پیکان بیایند و با بنز بروند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی خمینی که در مراسم میلاد دختر پیامبر اسلام در نجف عراق سخن می‌گفت با انتقاد از عملکرد مسئولان و با اشاره به اعتراضات چندماهه اخیر، چاره را بازگشت حاکمیت به مردم اعلام کرد.
وی در این سخنان اعلام کرد: ملت ایران اگر دنبال وعده‌هایی باشد که جمهوری اسلامی داده و اگر بگوید فسادهای اقتصادی جزو وعده‌ها نبود منحرف، غرب‌گرا یا شرق‌گرا نیست.
وی تاکید کرد وعده داده نشده بود، مسئول جمهوری اسلامی با پیکان بیاد و با بنز برود. این ملت صبور ولی معترض است. همه معترضیم.»
او ادامه داد: وقتی نقص وجود دارد، اعتراض باید وجود داشته باشد. اگر اعتراض نبود و سکوت مرگبار بود، ما باید می‌ترسیدیم. اگر مسئولین ما هر غلطی می‌کردند مردم فقط نگاه می‌کردند، باید می‌گفتیم یا این ملت مرده و یا این حاکمیت صدام است که صدا از کسی در نمی‌آید.
علی خمینی تاکید کرد که نباید هویت ایرانی را دست کم گرفت و باید به آن ارج گذاشت.
همزمان با علی خمینی، علی جنتی، وزیر سابق ارشاد نیز زبان به انتقاد از برخی سیاست‌های حاکم بر کشور گشود.
او در حاشیه مراسم سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی با تعریف از سیاست‌ها و اید‌ه‌های او به موضوع حجاب که آغازگر خیزش ۱۴۰۱ شد اشاره کرد و گفت: «من اصلا نمی‌فهمم که اجبار زنان از سوی حکومت به التزام به حجاب را از کجای اسلام درآورده‌اند؟»
جنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری جماران یادآور شد: «قانونی را در مجلس برای مقابله با بدحجابی گذراندند و در طول سه دهه گذشته هزاران ساعت وقت صرف شد که چگونه با پدیده بدحجابی مقابله کنند. نهایتش به اینجا رسید که گشت ارشاد را جمع‌آوری کنند و امروز زنان محجبه بیش از بدحجاب‌ها تحت فشار و تحقیر هستند.»
او اشاره کرد، پیش‌گرفتن چنین سیاستی باعث شد که واکنش زنان جامعه به حجاب بیش از پیش شود تا جایی که اینک بی‌حجابی در سطح جامعه علنی شده است.
جنتی با بیان این که "سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی به ضد خودش تبدیل شده" گفت: «هاشمی می‌فهمید با اجبار نمی‌شود جامعه را به یک سمت کشاند. اگر آقای هاشمی بود و می‌توانست ایده‌هایی که در ذهن داشت را عملی کند ما جمهوری دیگری داشتیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلامت

    چه عجب !! جناب تجارت نیوز !! زود بود واسه این متن‌ها !!!