خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۶۵۶۷

۴ نکته اقتصادی رئیسی در سخنرانی ۲۲ بهمن

۴ نکته اقتصادی رئیسی در سخنرانی ۲۲ بهمن

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور گفت: در سیاست خارجی نگاه ما به همه کشورها متوازن است. امید ما به تمام مناطق کشور است و هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سخنرانی امروز رئیسی چه نکات اقتصادی بیان شد؟

راه بسیاری تا استقلال اقتصادی داریم

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد ، با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا گفت: در جهت استقلال اقتصادی کار شده است، اما راه بسیار داریم تا استقلال اقتصادی بیشتری داشته باشیم. همه ظرفیت‌ها در کشور آماده است، اما برخی نگاه‌های غلط و دلهره‌هاو نسخه‌هایی که ارتباطی با جمهوری اسلامی نداشت، موجب عقب نگه داشته شدن است، اما ان‌شاءالله در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

ظرفیت‌ کشور به سمت تولید می‌رود

وی تاکید کرد: ما در دولت در رفع مشکلات، توجه به ظرفیت‌های کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و ملی، رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی گام‌هایی برداشته‌ایم و گام‌های بسیاری در پیش داریم. کرونا در گذشته مردم را بسیار رنج می داد. در ابتدای دولت روزی ۷۰۰ فوتی داشتیم ولی امروز شرایط متفاوت شده است و مردم هم رعایت کنند تا از سویه فعلی عبور کنیم. در ابتدای دولت نگران بابت کالاهای اساسی وجود داشت اما امروز هیچ نگرانی درباره کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد. ظرفیت‌های کشور به سمت تولید هدایت می‌شود.

اجازه نمی‌دهم بی‌عدالتی مردم را نگران کند

رئیسی تصریح کرد: کسانی دنبال سواستفاده هستند، اما به مردم عرض می کنم این دولت آمده است تا فساد و رشوه و روابط ناسالم نباشد. ما با همه قدرت در برابر رانت خواری و مفسدان خواهیم ایستاد و ریشه آنها را خواهیم کند. نظام عادلانه در تولید، توزیع و جذب و پرداخت به کارکنان خواهیم داشت. اجازه نمی‌دهم کوچکترین بی عدالتی مردم را نگران کند.

هرگز امید به وین و نیویورک نداریم

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی نگاه متوازن داریم، گفت: نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید نگاه متوازن به همه کشورها بویژه همسایگان داشته باشیم. اما امید ما به مردم شمال، جنوب، شرق و غرب کشور است و ما هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.( ایسنا )

برای حقوق و منافع ایران ایستادگی می‌کنیم

سعید خطیب‌زاده در توییتی نوشت: ۴۳ سال قبل، مبارزه دیرینه ملت ما برای حق تعیین سرنوشت، و یک ایران آزاد و مستقل پیروز شد. ملت ما از جان‌گذشتگی‌های فراوانی برای حفاظت از این ارزشها و اصول انجام داده است. عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است.( ایسنا )

حوزه اقتصاد درگیر ربا شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) که پیش از ظهر امروز(جمعه، ۲۲ بهمن ماه) به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن، ضمن تبریک ماه مبارک رجب، دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مشکلات ما در حوزه اقتصادی، نبود امکانات مالی و پولی نیست بلکه مشکل ما این است که نیازمند این هستیم که از دالان کارآمدی بگذریم و برای آن نیز نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی اداری و اجرایی کشور هستیم. نیازمند یک تحول از بعد روش ها، رویکردها و ابزارها هستیم.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه واقعیت این است که امروز بخشی از حوزه اقتصاد درگیر ربا شده است، عنوان کرد: بارها نیز علمای بزرگوار و اندیشمندان این حوزه گفته اند. معلوم است زمانی که در اقتصادی فساد و ربا باشد، جنگ با خداست و خدا با کسی پیمان اخوت نبسته است. وقتی اینگونه باشد ما دچار چالش های اقتصادی هستیم.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم جوک روز بیست و دوم بهمن

  • چگوارا

    اجازه نمی‌دهم بی‌عدالتی مردم را نگران کند
    / ویلا های لواسان دیدی؟ / برنج 90 هزار تومانی دیدی؟

  • علی

    بریم توی غار زندگی کنیم، مسئولین خیالشون راحت بشهوقتی روز به روز دنیا کوچکتر و اقتصاد کشورها بیشتر به هم گره میخوره، استقلال اقتصادی و مقاومت از پیشرفت چه معنایی میده آخه؟!!!!

  • ناشناس

    آنها خواستند و نشد ما خواستیم و شد درست دیگه همینو گفت ???

  • ناشناس

    ??

  • به یاد شهید ابراهیم هادی

    ما صبر و همراهی میکنیم تا ان شاءالله مشکلات حل بشه. خدا رو به خاطر این انقلاب شاکریم و برای حل مشکلات صبوری میکنیم. آقای رئیسی ما به حرف شما اعتماد داریم.

  • ناشناس

    میخواد ۴ وعده سرخرمن به مردم بده

  • ناشناس

    والا ۴۴ ساله مردم صبر کردن. تا کی باید صبر کنن؟