خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۱۴۴۲

سرمازدگی بیش از ۸۰ درصد باغات «سلطانیه»

سرمازدگی بیش از 80 درصد باغات «سلطانیه»

رئیس جهاد کشاورزی سلطانیه، از سرمازدگی بیش از 80 درصد باغات این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر باغات این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار ندارد.

«پیمان حائری» اظهار کرد: وجود باغات مدرن در شهرستان سلطانیه از ویژگی‌های مهم بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه افزود: بروز سرمازدگی اخیر، موجب خسارت‌های فراوانی به بخش باغات این شهرستان شده است، به‌طوری‌ که بیش از 80 درصد باغات شهرستان سلطانیه را در برگرفته و خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

حائری تصریح کرد: متاسفانه بیش از 30 درصد محصول گندم شهرستان نیز دچار سرمازدگی اخیر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در ادامه یادآور شد: شهرستان سلطانیه به علت قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی ویژه محصول کشاورزی این منطقه همواره در معرض سرمازدگی قرار دارند که در این راستا بیمه کشاورزی یک از مهم‌ترین مباحث در جهت جبران خسارت وارده به شمار می‌آید.

وی افزود: وجود موانعی چون، دیرکرد در پرداخت، کم بودن مبلغ خسارت با توجه به هزینه‌ای که کشاورز متقبل شده، از جمله موانع پیش‌روی کشاورزان و باغداران در شهرستان سلطانیه محسوب می‌شود که موجب شده تا راغب به بیمه کردن محصولات خود نباشند.

حائری تصریح کرد: شهرستان سلطانیه در حوزه بیمه کشاورزی در سطح خوبی در استان زنجان محسوب می‌شود که در صورت رفع موانع شاهد استقبال کشاورزان این شهرستان از بیمه کشاورزی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.