کد مطلب: ۴۵۳۴۱۶

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ، خوب یا بد؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ، خوب یا بد؟

سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها چگونه است؟ آیا خرید بیت‌کوین سودآور است؟ این سوالات را این روز‌ها زیاد می‌شنویم و با پاسخ‌هایی متفاوت روبه‌رو می‌شویم که همه این پاسخ‌ها درست نیست و اگر به میزان کافی در این زمینه اطلاعات به دست نیاورید ممکن است این سرمایه‌گذاری منجر به تحمیل ضرر‌های هنگفتی شود.

سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها چگونه است؟ آیا خرید بیت‌کوین سودآور است؟ تفاوت معامله گری (ترِید) با سرمایه‌گذاری چیست؟ چرا قیمت بیت‌کوین این‌قدر افزایش داشته است؟ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر را این روز‌ها در گوشه و کنار زیاد می‌شنویم و البته که با پاسخ‌هایی متفاوت از سوی افراد مختلف روبه‌رو می‌شویم. اما واقعیت آن است که همه این پاسخ‌ها درست نیست و اگر به میزان کافی در این زمینه اطلاعات به دست نیاورید ممکن است این سرمایه‌گذاری منجر به تحمیل ضرر‌های هنگفت به شما شود.

ترِید در اصل به خریدوفروش گفته می‌شود، حال می‌خواهد سهام یک شرکت باشد یا یک رمزارز مانند بیت‌کوین. مهم این است که تریدر از این خریدوفروش به سود می‌رسد و همین دلیلی است برای ورود بسیاری از افراد مرتبط با حوزه رمزارز‌ها به این عرصه سرمایه‌گذاری.

به‌عنوان‌مثال یک تریدر، یک واحد بیت‌کوین را به مبلغ ۶ هزار دلار خریداری می‌کند و آن را پس از مدتی باقیمتی بالاتر مثلا ۶۲۰۰ دلار به فروش می‌رساند و از این طریق سرمایه خود را افزایش می‌دهد. حال باید ببینم که این افراد چگونه می‌فهمند که بهترین زمان خریدوفروش چه زمانی است؟ پاسخ این است که آن‌ها با استفاده از تحلیل‌های مختلفی ازجمله تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال و همچنین پیگیری قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و البته بهره بردن از تجربیات خود و دیگران، به هدف خود دست می‌یابند. برای آشنایی بیشتر با این تحلیل‌ها می‌توانید به مقالات مرتبط با تحلیل تکنیکال مراجعه نمایید.

IMG 20200531 094511

حال سوالی که پیش می‌آید این است که شیوه‌های ترید ارز دیجیتال به چه صورت است؟ باید بدانید که ترید ارز‌های دیجیتال را می‌توان به شیوه‌های مختلفی انجام داد که با هم و به‌اختصار به‌مرور آن‌ها می‌پردازیم:

ترید فوری: در این شیوه فرد تریدر بعد از خرید ارز موردنظر شروع به رصد بازار کرده و به‌محض افزایش قیمت هرچند جزئی آن را به فروش می‌رساند.

ترید روزانه: در این روش فرد خریدوفروش خود را در طی یک روز انجام می‌دهد و پرونده معاملات هرروز در همان روز به پایان می‌رسد. البته که گاهی این معاملات بیش از یک روز طول می‌کشد که (intra- day trading) نام دارند.

نوسان‌گیری: این شیوه برای افراد با حوصله بالا و برخوردار از قدرت تحلیل بالا توصیه می‌شود. این افراد با خرید ارز در پایین‌ترین قیمت با تکیه بر قدرت تحلیلی خود بالاترین قیمت چند روز یا حتی چند هفته آینده را پیش‌بینی و زمانی که قیمت به اوج خود می‌رسد آن را به فروش می‌رسانند.

موقعیت‌گیری: این نوع ترید مختص افرادی است که اولا به ترید به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند و دوما سرمایه این کار را از پس‌انداز و پول‌های اضافی خود تامین می‌کنند. تریدر در این شیوه هم با توجه قدرت تحلیل و تجربه‌های خود ارزی را با قیمت مشخص خریداری می‌کند و آن را برای مدت چند ماه نزد خود نگهداری می‌نماید تا به محض رسیدن به قیمت مدنظر خود آن را به فروش برساند.

نکته مهم در زمینه انتخاب شیوه ترید چیزی نیست جز تجربه و همچنین قدرت تحلیل شخصی خود تریدر. این بدین معناست که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان یک شیوه خاص ترید را برای همه مناسب تلقی کرد. بنابراین حتما قبل از ورود به این بازار با مطالعه و کسب دانش و همفکری با افراد صاحب‌نظر در این عرصه از انتخاب نوع ترید خود مطمئن شوید تا دچار ضرر و زیان احتمالی در این زمینه نشوید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله آموزش ترید ارز‌های دیجیتال مراجعه بفرمائید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.