کد مطلب: ۳۰۳۵۷۹

سرپرست وزارت اقتصاد: توانگری بیمه ایران رضایت بخش نیست

سرپرست وزارت اقتصاد: توانگری بیمه ایران رضایت بخش نیست

سرپرست وزارت اقتصاد با ابراز نارضایتی از وضعیت توانگری بیمه ایران گفت: برنامه صنعت بیمه کشور به سمت تخصصی شدن شرکت‌های بیمه‌ای، حرکت شایسته و مهمی است که باید به طور جدی‌تری به آن پرداخته شود.

سیدرحمت الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه عادی بیمه مرکزی با بیان مطلب بالا گفت: سمت و سوی بیمه مرکزی به سمت ارائه مجوز بیمه‌های تخصصی مانند بیمه‌های زندگی، در شرایط کنونی به نفع جامعه خواهد بود .

به گزارش تجارت‌نیوز،اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود بر بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت قانونی شورای عالی بیمه به عنوان نهاد عالی قانونگذاری صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باید از تمامی قابلیت‌های قانونی و تخصصی بیمه استفاده کرد .

رئیس مجمع بیمه مرکزی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن فعالیت‌های بیمه مرکزی، تمرکز بر تایید صلاحیت فنی و تخصصی مدیران ارشد صنعت بیمه، بسیار مهم و کلیدی است که نشان می‌دهد همه مدیران و افرادی که در شرکت‌های بیمه فعال هستند نیروهای قابل اتکایی هستند .

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره بحث توانگری شرکت‌های بیمه‌ای، وضعیت شرکت بیمه ایران را به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی، چندان رضایت بخش ندانست و تاکید کرد که با توجه به دولتی بودن این شرکت، باید به این موضوع عنایت ویژه شود .

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عوارض تعریف شده در صنعت بیمه گفت: استدلال ابتدایی قانونگذار برای اجرای این موضوع کاهش خسارت‌ها و کمک به شرکت‌های بیمه بود ولی اگر با اعمال این عوارض، هدف اصلی تعریف شده، محقق نمی شود، باید با مطالعه و بررسی استدلال کنید که اجرای این برنامه تاکنون هدف اصلی را محقق نکرده است تا بازنگری در این برنامه صورت پذیرد .

رئیس مجمع بیمه مرکزی در پایان سخنان خود ضمن ابراز رضایت از گزارش ارائه شده توسط رئیس کل بیمه مرکزی و با تاکید بر توجه بیمه مرکزی بر فرهنگ سازی گفت: توجه به بحث بیمه و آموزش بیمه‌ای باید از سنین پایین شروع شود و تمرکز صنعت بیمه مرکزی بر این موضوع قابل تقدیر است.

منبع:اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.