کد مطلب: ۴۸۵۶۰۹

قالیباف اصل مطرح کرد:

سرکوب قیمت فولاد، عامل تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار

سرکوب قیمت فولاد، عامل تضییع حقوق 50 میلیون سهامدار

رئیس سازمان بورس گفت: تصمیم اخیر در مورد فرآیند قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا، نتیجه‌ای جز توزیع رانت و تضییع حقوق 50 میلیون سهامدار نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: تصمیم اخیر در مورد فرآیند قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا، نتیجه‌ای جز توزیع رانت و تضییع حقوق پنجاه میلیون سهامدار نخواهد داشت.

قالیباف اصل گفت: برخی از تصمیمات احتمالی آتی در حوزه قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا حاکی از تکرار اقدامات اشتباه سال ۹۷ و دخالت در فرآیند ذاتی اقتصاد است.

او ادامه داد: بر اساس تجربه قبلی این اقدام هیچ نتیجه مفیدی در بر نخواهد داشت و تنها به توزیع رانت در میان عده‌ای خاصی منجر می‌شود.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به تاثیر قابل توجه سهام شرکت‌های فولادی در بازار سهام این اقدام تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار به شمار می‌رود و علاوه بر کاهش درآمد شرکت‌ها که سود آن متعلق به سهامداران حقیقی، حقوقی و سهامداران سهام عدالت است، روند کلی بازار را نیز دستخوش تغییرات نامطلوب می‌کند.

او گفت: متاسفانه در سال ۹۷ هم اقدامی مشابه انجام گرفت و در نتیجه تا برداشته شدن سقف رقابت در بورس کالا بازار دچار تنش‌های شدیدی شد و نتیجه آن توزیع رانت و افزایش تقاضاهای کاذب محصولات فولادی جهت سوداگری و سفته بازی بود.

قالیباف اصل افزود: هرچند تصمیم‌گیران با قصد حمایت از مصرف کنندگان و کاهش قیمت‌های نهایی دست به این اقدامات می‌زنند ولی متاسفانه این اقدامات نهایتا به کاهش قیمت نهایی منجر نشده و تنها به التهاب بازار و توزیع رانت منتهی می‌شود.

رئیس سازمان بورس ضمن درخواست از تصمیم‌گیران برای توجه به نظرات کارشناسان و افراد با تجربه اضافه کرد: امیدوارم اقتصاد ملی شاهد تکرار این تجربه نامناسب نباشد و بهتر است برای حمایت از صنایع کشور و مصرف کنندگان از روش‌های بهینه، منطقی، اثر بخش و هدفمندتر استفاده کنیم.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر اسماعیل

    برعکس اینا عمل کنین‌ برین فولاد بخرید

  • ناشناس

    قطعاً خودش هم سهام فولاد داشته که اینجوری بالا و پایین می پره.
    مگه مثل حقوقی ها همه یک تیم نیستین؟ پس چرا رکب خوردی قالیباف جان؟ ضرر بهت مزه نکرد؟؟

  • ناشناس

    یکی نیست به من بگه آخه آدم عاقل بورسی که رئیسش اینه سرمایه گذاری کردن چه معنی داره.

  • ناشناس

    عامل تضییع حقوق سهامدارن فقط و فقط شمایید!!!

  • ناشناس

    منافع سهامدار ۳ ماهه داره تضییع میشه

  • ناشناس

    منافع سهامدار ۳ ماهه داره تضییع میشه و فکری به حالش نکردید

  • ناشناس

    به نظرم قالیباف داره پالس منفی به بازار میده تا سهامدارای فولادی برن تو صف فروش. درسته سود با این قیمت گذاری دستوری کمی کم میشه اما باز اوضاع فولادیها فوق العاده است. من نیت خیری در صحبتهای ایشون نمی بینم

  • ناشناس

    عزیز از دست رفته ، نان مفت میخوری و شعرهای زیبا گفت گفت ، اگر قیمت فولاد بیاد پایین دوباره ساختمان سازی و صنایع مرتبط رونق میگیره ، در نزدیکی ما که اکثرا در حال ساخت و ساز بودن با گرانی مصالح ساختمان سازی را تعطیل کردن و یا اینکه مثل قدیم دارند دیوار معمولی با سقف تیر آهن ، مدل پنجاه سال پیش اجرا میکنند.

  • ناشناس

    بقران سرووعده های الکیشون زندگیم پاشید زنم رفت حرفهای من هم پیشش دروغ دراومد

  • ناشناس

    حد اقل تو حرف نزن دیگه