کد مطلب: ۴۸۵۶۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتقادهای شدید از قیمت‌گذاری جدید فولاد / توزیع رانت با سهام عدالت مردم!

انتقادهای شدید از قیمت‌گذاری جدید فولاد / توزیع رانت با سهام عدالت مردم!

اعلام قیمت‌گذاری جدید فولاد در بورس انتقادات تندی را به همراه داشته است. از عضو شورای عالی بورس گرفته تا کارشناسان بازار سهام و رئیس سازمان بورس هرکدام به نحوی از این تصمیم گلایه و از شائبه توزیع رانت با این تصمیم انتقاد کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعلام قیمت‌گذاری جدید فولاد در بورس انتقادات تندی را به همراه داشته است. از عضو شورای عالی بورس گرفته تا کارشناسان بازار سهام هرکدام به نحوی از این تصمیم گلایه و از شائبه توزیع رانت با این تصمیم انتقاد کرده‌اند.

شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس در توییتر نوشته است: «‏تصمیمات اقتصادی باید مبتنی بر منافع ملی باشد،مداخله درقیمت فولادو‌پتر‌شیمی دربورس کالا،ارزان فروشی خودرو،اجبارتخصیص ارزان ارزپتروشیمی هابه کالاهای غیر ضروری،افزایش کالای قاچاق بدلیل کنترل واردات و جدیدا زمزمه افزایش نرخ سودبانکی وضعیت رابدتر میکند،دولت تکلیف مردم وبورس رامشخص کند.»

نوید قدوسی، کارشناس بازار سهام هم توییت کرده است: «‏كي ميگه مديران كشور قانون مدار نيستند؟ اينها استاد طراحي مكانيسمهاي قانوني توزيع رانت هستند.»

‎مصطفی مصری‌پور هم توییت کرده است: «‏نتایج قیمت‌گذاری دستوری آرد، دارو، سویا و تخم مرغ جلوی چشم، ایشان است و دم خروس دلار 4200 تومانی هنوز بیرون! به ناگاه فکر قیمت گذاری فولاد افتاده اند. توزیع هزاران میلیارد رانت در سالهای 96 و 97 بس نبود؟»

نیما آگاهی، کارشناس بازارهای مالی هم در توییتر نوشته است: «‏می پرسند چرا خروج سرمایه از کشور؟جواب واضح است به خاطر نا اطمینانی های بیش از اندازه در اقتصاد ایران . برای یکماه اینده رویه مشخصی وجود ندارد . از یک طرف از آزادسازی قیمت ‎خودرو صحبت میشود و از طرف دیگر از دستوری کردن قیمت فولاد .»

علی فراهانی نیز توییت کرده است: «‏‎#بورس ‎#فولاد ‎#توسعه
حالا که بحث قیمتگذاری فولاد در بورس کالا و بخشش از جیب سهامداران هست، چون در پرتفوی بورسی اثرات رو میبینیم حساس شدیم.ولی میلیاردها منابع و منافع ملی(پرتفوی همه نسلها)از نفت و آب تا خاک و معدن و جنگل داره هر روز بی ارزش تر میشه، اما به این شدت حساس نیستیم.»

پیمان حدادی هم در توییتی نوشته است:
«‏تغییرقیمت‌ گذاری ‎#فولاد در ‎#بورس_کالا
جدا از اینکه از جیب صندوق های بازنشستگی و ‎#سهام_عدالت پول میره توی جیب ‎#دلال، هیچ اثری نداره

مثل قیمت ‎#خودرو و ‎#ارز ۴۲۰۰.گویا همیشه دلال ارجحیت داره به تولید کننده

به ‎#فساد دامن می‌زنند،بازار سیاه درست میکنند،بعد بگیر و ببند راه می اندازن»

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس هم در توییتی نوشت: «‏قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های بورسی، یعنی از جیب سهامدار برداشتن و به جیب واسطه‌ها ریختن. تجربه نشان داده که این‌گونه قیمت‌گذاری تاثیری در کنترل قیمت محصولات نهایی هم ندارد.»

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس نیز در گفتگویی با سنا گفت: قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا هیچ نتیجه مفیدی در بر نخواهد داشت و تنها به توزیع رانت در میان عده‌ای خاص منجر می‌شود و این اقدام تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار سهام عدالت است.

آخرین اخبار از بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شاهرخ

    اینبار قراره کیا چاااقتر بشن؟!!!
    دوباره رانت خواری به ی روش جدید شروع شد
    قبلی‌ها کم بود براتون؟
    واگذارتون به خدا

  • ناشناس

    از امروز سامانه سعدی هم ورود نمیده

  • سهامدار بی پاسخگو

    فولاد و شتران و وبملت که متوقف بودن و افزایش سرمایه دادن و قیمتشون نصف شد یا وبملت که به یکچهارم قیمت قبلی رسید….. پس سهام جایزه سهام عدالت کجاست؟؟ مگه قانون بورس این نیست؟ به همین راحتی ضررشو مردم متحمل بشن و نوبت سهام جازه یا حق تقدم که میشه قانون عوض میشه؟
    این چیزی نیست که دیگه سهامدار ندونه و بخوان باهاش بازی دربیارن .. واقعا که چه مدیریت و مبارزه با فسادی.. ازین اشکارتر داریم تجارت نیوز؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره هرچند که خدا مدتهاست که با مردم هزار رنگ و هزار فرقه ای چون ما اینجوری عذابمون میده به خدا زندگی توی ایران از بزرگترین عذابهاست اگه برای آیندگان بخوان درست عبرت بدن سرنوشت قوم ایران رو میگن
    خدا ازتون نگذره مسؤول بی کفایت کارد به مغز استخوان رسید

  • فتحی

    تجارت نیوز عزیز لطفا پیگیری کنید که امکان درخواست لغو فروش سهام عدالت زودتر اجرایی بشه.اشتباه کردیم که درخواست فروش دادیم, الانم پشیمون هستیم.یکبار که دولت از قبل نصف سهام ملت رو قورت داد و حق مردم رو داره در قالب صندوق دارا یکم و این مزخرفات به خودشون میفروشه, الانم نمیخوایم باقی سهاممون رو با بزخری از چنگمون دربیاره.خواهش میکنم کسانی که موافقن مثبت بزنن تا تجارت نیوز پیگیری کنه.

  • ناشناس

    سلام چرا دیگر بانک ملی واریزی نداره کسی نیست که جواب مردم بده اینا دیگه شورشو در اوردن مردمو هیچ حساب نمیکنن خدا به داد این مردم برسه واریزی سه روز شد. پنج ماه هنوز هم خبری نیست ممنونم

  • ناشناس

    اگاه بزن حساب مردم را مسخره‌کردین

  • سام

    سپه واریز کن توسایت کارگذاری زدی ۲۲مهر واریز بحساب تا الآن خبری نیس

  • محمد

    با سلام تجارت نیوز لطفا پیگیری کن بابا اینقدر دزدی اشكار سهام مردم ارزون نفروشید کارگزار و بانک فرقی نداره

  • ناشناس

    تجارت نیوز همه خبرش دروغ یا خبرش مال شش ماه پیشه خبر به روز ندارد باسهام عدالت دستشون تو یک کاسه