کد مطلب: ۵۲۱۵۰۸

وزیر راه:

سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی لغو نمی‌شود

سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی لغو نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و تورهای مسافرتی در ایام کرونا گفت: هیچ مصوبه‌ای برای عدم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی صادر نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای عدم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی صادر نشده است، گفت: ملاک فعالیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای کشور، رعایت شیوه نامه‌های کرونایی است.

ملاک فعالیت همه دستگاه‌ها را رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد و افزود: این مصوبات به هیچ وجه در ناوگان حمل و نقل عمومی زیر پا گذاشته نمی‌شود و چنانچه شرکتی در رعایت شیوه نامه‌ها کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید آماده سرویس دهی مناسب به هموطنان باشد، گفت: آنچه در مصوبات ستاد کرونا قید شده این است که در شهرهای نارنجی و قرمز، محدویت‌های بیشتری باشد.

وزیر راه و شهر سازی، سفر با حمل و نقل عمومی را مطمئن‌ترین نوع سفر خواند و گفت: سامانه‌های صدور بلیت به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شدند و برای افرادی که مبتلا به کرونا هستند بلیت صادر نمی‌شود ضمن اینکه رعایت قوانین بهداشتی هم در پایانه‌ها، هم کادر اجرایی و هم مسافران با دقت رصد می‌شود.

وی افزود: گرفتن تست کرونا، برای سفرهای بین المللی و سفر به استان‌های قرمز همچون خوزستان، الزامی است و این قوانین با دقت رصد می‌شود.

آقای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه وزرات میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص فعالیت تورهای گردشگری در کشور، اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه به تورهای مسافرتی که شیوه نامه‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند، اجازه فعالیت داده شده است.

وزیر راه همچنین گفت: بر اساس قوانین فعلی، مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی به شرط اقامت در هتل هم با رعایت قوانین بهداشتی منعی ندارد.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا مخالف سفر با خودروهای شخصی و چادر زدن در اماکن گردشگری است، زیرا در این نوع از سفر، امکان نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی نیست و این موضوع خطر گسترش کرونا را افزایش می‌دهد، لذا برای همین ورود و پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده است.

وزیر راه شهر سازی در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه اصل رعایت قوانین بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا است، گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر لزوم لغو پروازها، یا توقف سیر حرکت ناوگان ریلی یا جاده‌ای، صادر نشده است.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در خواستی از مسوولین محترم هواپیمایی
    در صورت مجاز شدن پروازها بین ایران و انگلیس عنایت فرمایند و پرواز مشتقیم بین شهرهای لندن و منچستر و بیرمنگهام به تهران و شیراز (یکی در جنوب و یکی در شمال کشور) را راه اندازی کنند ، این مهم اگر دایمی در طول هفته امکانش نیست حداقل میتوان به صورت هفته ای یکبار یا رندوم انجام داد تا مسافرین سرویس بهتر و در نهایت رضایت بیشتری بهمراه داشته باشد .همینطور به خاطر اینکه مدتی هست که در کرونا هستیم میزان قانونی بار افراد و همچنین میزان بار اضافه را به ۶۰ کیلو افزایش دهند .(مثلا ۴۶کیلو بار قانونی به علاوه ۸ کیلو کابین که به خاطر کرونا آن را هم به بخش بار بفرستند به علاوه ۶۰ تا ۱۰۰کیلو اضافه بار در ازای پرداخت وجه که فکر کنم در حال حاضر به ازای هر ده کیلو ۶۵ پوند هست )
    ممنون از زحمات و سرویس شایسته .

  • ناشناس

    اخه اینا مردم وچی فرص کردن واقعا وسایل نقلیه عمومی برا مسافرت لیراد نداره .اخه من با ماشین خودم برم من وزن وبچمیم با اتوبوس برم ۵۰ نفر باید باهم بشینیم اونجوری یکی ناقل باشه به همه میده .آخه این ان بازیا چیه دیگه یه همه رو لغو کنین یا که همه رو باز بزارین .