کد مطلب: ۶۱۷۷۵۶

راهنمای سفر برای اولین‌بار به استانبول و آنتالیا

راهنمای سفر برای اولین‌بار به استانبول و آنتالیا

استانبول یکی از شهرهای مهم ترکیه و جهان است و با غنای فرهنگی خود، زیبایی‌های طبیعی، تاریخ ریشه‌دار، سازه‌های افسانه‌ای و دریا بیکران ، هر سال میلیون‌ها بازدید‌کننده به خود جذب می‌کند.

استانبول که یکی از بسیاری از شهرهای مهم ترکیه و جهان با غنای فرهنگی آن، زیبایی های طبیعی، تاریخ ریشه دار، سازه های افسانه ای و دریا بیکران ، هر سال میلیون ها بازدید کننده دارد که با تور استانبول از آن بازدید می کند. از منظر جغرافیایی، شهری که هر دو قاره آسیا و اروپا را به هم پیوند می دهد، به لطف همین ویژگی، از ایجاد پیوند بین فرهنگ های شرقی و غربی نیز حمایت می کند. استانبول که در محل اتصال قاره‌های آسیا و اروپا قرار دارد، بر روی هفت تپه در مرزهای منطقه مرمره ترکیه ساخته شده است. نام این تپه ها توپکاپی ، چمبرلی تاش، فاتح، بیازیت، ادیرنه کاپی، یاووز سلیم و کوجا مصطفی پاشا است. استانبول همچنین به دلیل تنگه ای که دریای سیاه و مدیترانه را به هم وصل می کند مشهور است.باید از شهری که ساختاری دارد در هر زمانی از سال می تواند گردشگران تور ارزان استانبول را به خود جذب کند، در ماه های بهار یا تابستان سری بزنید تا بدون سرد شدن از شهر دیدن کنید و همه چیز را واضح تر ببینید. مطمئن باشید در این شهر که طبیعت زیباتر و زندگی اجتماعی را ارائه می دهد، شگفت زده خواهید شد، به خصوص در فصل تابستان که طبیعت و دریا دوباره سرزندگی خود را به دست می آورند. درختان غنچه قرمز بنفش که در بهار شکوفا می شوند نیز به شما کمک می کنند تا انرژی مثبت خود را افزایش دهید. شما می توانید به راحتی بلیط هواپیما به مقصد استانبول را پیدا کنید که از تمام فرودگاه های ترکیه چه در ماه های تابستان و چه در زمستان پرواز دارد. به غیر از هواپیما می توانید از جاده یا راه آهن نیز استفاده کنید. علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای مستقیم یا اتصالی به استانبول از تمامی فرودگاه های پیشرو جهان نیز وجود دارد.

مکان های دیدنی استانبول

شهری که به طور کامل ضرب المثل "زندگی به پایان می رسد، استانبول تمام نمی شود" را تأیید می کند. می‌تواند بازدیدکنندگان را با مکان‌هایی برای بازدید، خیابان‌هایی برای کاوش و سازه‌هایی که بوی تاریخ می‌دهند، مجذوب کند. استانبول که به دلیل زیبایی های طبیعی و تاریخ پر جنب و جوشش در زمره شهرهای پیشرو جهان قرار دارد، دارای ساختمان ها و مناطق زیادی است که توسط یونسکو محافظت می شود. در شهری که با افزایش جمعیت روز به روز پیچیده تر می شود. برنامه ریزی ها کمک کرد تا کمی جریان زندگی روزمره را تسهیل کند. به طور کلی بیشتر مکان های دیدنی در منطقه ای به نام شبه جزیره تاریخی قرار دارند.در هر گوشه ای از استانبول که خانه دو امپراتوری بزرگ و دو دین در گذشته بود، می توانید اثری پیدا کنید. شما می توانید مهمترین زیارتگاه های اسلام و مسیحیت ارتدکس را در خیابان های شهر بیابید. با چند قدمی می توانید به پربازدیدترین مکان های تاریخی شهر برسید. آثار و جزئیات زیادی از استانبول بیزانس در منطقه ای به نام شبه جزیره تاریخی وجود دارد. مکان های دیدنی استانبول را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

موزه ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه، یکی از موفق ترین نمونه های تاریخ معماری جهان، در صدر فهرست سفرهای استانبول قرار دارد. این موزه که تاریخ آن به کنستانتین برمی گردد، به مدت ۹۱۶ سال به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت، سپس به دستور فاتح سلطان محمد در سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شد و به مدت ۴۸۲ سال به عنوان مسجد خدمت کرد. سپس با درخواست آتاتورک و تصمیم شورای وزیران به موزه تبدیل می شود.

برج گالاتا

گالاتا، یکی از رمانتیک‌ترین بناهای استانبول است که هر ساله به طور مکرر مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. داستان های مختلفی در مورد ساختاری که شبح شهر را تشکیل می دهد وجود دارد. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد ساخت این بنای باشکوه در دست نیست، اما گمان می رود در زمان امپراتور ژوستینیانوس ساخته شده باشد. در زمان برج که ۶۹٫۹۰ متر ارتفاع و تقریباً ۱۰۰۰۰ تن وزن داشت. از آن به عنوان زندان، پناهگاه، اعلام حریق و رصدخانه استفاده می شد.

موزه های باستان شناسی استانبول

موزه های باستان شناسی استانبول که هر توریستی که به استانبول سفر می‌کند باید آن‌ها را ببیند، در سال ۱۸۶۹ با نام Müze-i Hümayun تأسیس شد. این ساختمان که یکی از بزرگترین موزه های جهان است حاوی هزاران اثر از دوره های مختلف است. سارکوفاگ اسکندر، یکی از معروف ترین آثار موزه، یکی از جالب ترین بخش هاست. این موزه که در سال ۱۹۶۳ بازسازی شد، در سال ۱۹۷۴ بازگشایی شد.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمدبدون شک یکی از مهم ترین بناهای استانبول با تمام شکوه و عظمتش، است که توسط سلطان احمد اول بین سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شده است. این مسجد که یکی از پربازدیدترین بناهای استانبول است، در منطقه فاتح واقع شده است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از اولین مکان هایی که با ذکر استانبول به ذهن می رسد کاخ توپکاپی است. بیشتر ساختمان های این کاخ در قرن هفدهم تکمیل شد. وقتی به مناظر نگاه می‌کنید، می‌توانید کشتی‌های در حال عبور از شاخ طلایی و قایق‌های بی‌شماری را نیز ببینید.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه که توسط سلطان عبدالمجیت بین سال‌های ۱۸۴۳-۱۸۵۶ ساخته شد، به سبک باروک و تحت تأثیر غرب ساخته شده است. این کاخ که معماری ظریفی دارد، از سال ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ میزبان شش سلطان بوده است. متفی کمال آتاتورک نیز بین سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۸ از این کاخ استفاده کرد و در اینجا درگذشت.

12 7

سفر به جزایر استانبول

سفر به جزایر استانبول به خصوص در ماه های تابستان که هوا گرم است می توانید تمام زیبایی های شهر را از نزدیک ببینید. شما باید Büyükada، Burgazada، Heybeliada و Kınalıada را به بالای لیست خود اضافه کنید. همه جزایر برای گردشگری و سکونت باز هستند. باید در نظر داشته باشید که هیچ وسیله نقلیه موتوری به جز وسایل نقلیه رسمی در جزایر وجود ندارد.

جاذبه های تکسیم

قصد اقامت در تکسیم، سیب چشم استانبول را دارید. حتما باید مکان های خاصی مانند خیابان استقلال، میدان تقسیم، دبیرستان گالاتاسرای، چیچک پاساژی، چوکورکوما و گالاتا را ببینید. اگر دوست دارید پیاده روی کنید، می توانید بدون استفاده از وسیله نقلیه از مکان هایی که در فاصله کمی هستند دیدن کنید. هتل الیت ورلد استانبول، واقع در تکسیم، درست در میانه تاریخ و مدرنیسم. با منطقه وسیع خود اقامتی فراموش نشدنی را به مهمانان خود ارائه می دهد. برای اطلاعات دقیق و رزرو؛ هتل الیت ورلد استانبول با آژانس گلبرگ سیر در ارتباط باشید

جاذبه های نیشانتاشی

نیشانتاشی، یکی از درخشان‌ترین مناطق استانبول با فروشگاه‌های شیک، کافه‌ها و مکان‌های لوکس، بیشتر برای افرادی با استانداردهای زندگی بالا جذاب است. مکان هایی مانند مسجد Teşvikiye، خیابان Abdi İpekçi و خیابان Atiye نیز در محدوده Nişantaşı قرار دارند.

جاذبه های کادیکوی

جاذبه های کادیکوی در سواحل دریای مرمره| Kadıköy به یکی از مرکزی ترین مناطق شهر تبدیل می شود. در این منطقه که در تمام ساعات روز شلوغ است، علاقه زیادی به بناهای تاریخی وجود دارد. از جمله مکان هایی که هنگام رفتن به کادیکوی باید ببینید. ایستگاه قطار حیدرپاشا، مجسمه گاو کادیکوی، خانه اپرای Süreyya، ساحل مودا، پارک یوغورتچو، باغ چای مودا، اسکله تاریخی مودا و خیابان بهاریه است.

۱۱ شهر باستانی که باید در زیباترین مسیر ترکیه در جاده لیکیان ببینید

راه لیکیان با زیبایی های طبیعی و خرابه های تاریخی یکی از مکان های مورد علاقه ماجراجویان تور آنتالیا است. این مسیر پیاده روی طولانی بین فتحیه و آنتالیا در لیست "۱۰ مسیر برتر پیاده روی راه دور جهان" قرار دارد. این مسیر که به طول تقریبی ۵۳۵ کیلومتر است بیشتر در فصل بهار و تابستان مورد بازدید قرار می گیرد. راه لیسیا ۱۹ شهر باستانی را به هم متصل می کند. اگرچه همه این شهرهای باستانی باقی نمانده اند، ستون ها، مقبره ها و سایر ویرانه های تاریخی دیگر تجربه منحصر به فردی را ارائه می دهند.در اینجا ۱۱ شهر باستانی و ویژگی های آنها را که باید در مسیر باشکوه Lycian Way ببینید، آورده شده است.

  1. شهر باستانی پینارا

شهر باستانی پینارا در ۴۵ کیلومتری فتحیه قرار دارد. این شهر باستانی که بر روی تپه ای مدور ساخته شده است، نام خود را از کلمه لیسیایی پینارا به معنای گرد گرفته است. اگرچه به دلیل زلزله آسیب زیادی دیده است، اما بسیاری از سازه ها مانند صخره ها، تابوت ها، حمام ها و تئاترها هنوز پابرجا هستند. شهر باستانی پینارا نیز یکی از ۶ شهر مهم لیکیایی است که طبق اساطیر زمان خود دارای سه حق رای بوده است… هنگام بازدید از این شهر باستانی در مسیر لیکیان پر از زیبایی های پنهان، واقعاً تحت تأثیر قرار خواهید گرفت و می خواهد تعداد زیادی قاب عکس بگیرد.

  1. شهر باستانی سیدیما

شهر باستانی سیدیما، روستاهای Dodurga و Boğaziçi در Fethiye در نزدیکی آن قرار دارند. در ورودی شهر، مقبره های مرتفع و ستون هایی با تزئینات باشکوه وجود دارد. با وجود اینکه در نزدیکی آن سکونتگاهی وجود دارد، این شهر در دل طبیعت قرار دارد و توسط طبیعت تسخیر شده است. هنگام بازدید از این شهر باستانی، معابد اختصاص داده شده به لیکیا، مقبره های صخره ای بزرگ، دیوارهای ترکیب شده با پیچک واقعاً شما را تحت تأثیر قرار می دهد…

  1. زانتوس (Xanthos) شهر باستانی

شهر باستانی Xanthos 46 کیلومتر از Fethiye فاصله دارد. این شهر باستانی که بزرگترین مرکز اداری تمدن لیکیا در دوران باستان بوده است، شاهد جنگ های بسیاری بوده است، متاسفانه ساختمان های زیادی در آن وجود ندارد که تا به امروز باقی مانده باشد. آثار اینجا در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده است. این شهر باستانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، با تعداد کمی تابوت، تئاتر و کلیساهای باقی مانده در انتظار شماست.

  1. شهر باستانی پیدنای

شهر باستانی Pydnai در غرب ساحل پاتارا، یکی از زیباترین سواحل طبیعی جهان، در نزدیکی فتحیه واقع شده است. قسمتی از دیوار شهر وجود دارد که تا به امروز باقی مانده است. زیرا ساختمان های زیادی در اثر زلزله زنده نمانده اند. با این حال، این شهر باستانی که بر روی تپه ای کوچک واقع شده است، با منظره چشم پرنده خود یکی از مورد علاقه دوستداران ماجراجویی است.

  1. شهر باستانی لتون

شهر باستانی لتون در ۶۵ کیلومتری فتحیه است. بر اساس اساطیر، ۳ معبد برای لتو، آرتمیس و آپولون در مرکز شهر ساخته شده است که به نام لتو که توسط زئوس ، تأسیس شد. این شهر باستانی در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و اکنون به طور کامل متروکه شده است. تئاتر دوره هلنیستی در داخل یکی از سازه های کمیاب است که تا به امروز باقی مانده است.

  1. شهر باستانی آنتیفلوس

شهر باستانی آنتیفلوس یکی از نام‌های کاس در دوره لیکیا است و در قسمت پایینی این منطقه قرار دارد. از زمانی که کاس بر روی این شهر باستانی ساخته شده است، بناهای زیادی تا به امروز باقی نمانده است. مهمترین اثر در این شهر باستانی تابوت یک بلوکی است که در خیابان اوزون چارشی قرار دارد. علاوه بر این، تئاتر باستانی یکی از زیبایی هایی است که ماجراجویان باید در اینجا ببینند.

  1. شهر باستانی فلوس

شهر باستانی فلوس در روستای پینارباشی کاشی واقع شده است. خرابه های آن که تا به امروز باقی مانده است نشان می دهد که این شهر یک شهر دفاعی بوده است. در این شهر باستانی، دیوارهای اطراف آکروپولیس از جمله خرابه‌هایی است که باید دید. همچنین یک مقبره صخره ای از نوع خانه در لبه غربی آکروپلیس قرار دارد. و این مقبره یکی از بدیع ترین نمونه های معماری خانه چوبی لیکیا است که بر روی صخره منعکس شده است.

  1. شهر باستانی آپولونیا

شهر باستانی آپولونیا ۲۲ کیلومتر از کاس فاصله دارد. این شهر که در جاده ککووا بنا شده است بر روی صخره ای شبیه حرف L قرار دارد. در برخی از دیوارهایی که این شهر باستانی را احاطه کرده اند، کلیسای بیزانسی وجود دارد و تا به امروز باقی مانده است. جدا از کلیسا، جالب ترین و دیدنی ترین سازه های شهر ۶ مقبره منشوری، یک حمام و یک تئاتر است.

  1. شهر باستانی آسمانی

شهر باستانی آپریال شهری است که در حومه شبه جزیره سیچاک، بین کاس و ککووا ایجاد شده است. ویرانه‌های این شهر باستانی در پای تپه‌ای قرار دارد که به سمت دریا پایین می‌آید. و خرابه ها را می توان با تور قایق دید. در این شهر سکه های نقره ای وجود دارد که به زبان لیکیایی نوشته شده است. اسکله شهر و سازه های متصل به آن در حال حاضر زیر آب است. با این حال حتی همین تصاویر زیر دریا نیز برای تحت تاثیر قرار دادن مردم کافی است.

  1. شهر باستانی سیمنا

شهر باستانی سیمنا در کالکوی بین کاس و فینیکه قرار دارد. این قلعه امروزه نیز پابرجاست. در این شهر مقبره های سنگی زیر آب نیز وجود دارد. به شهر فقط از دریا دسترسی دارد و منظره فوق العاده چشمگیری دارد. بر اثر زلزله نیمی از این شهر باستانی در آب و نیمی از آن خارج از آب است.

13 3

  1. شهر باستانی المپیوس

شهر باستانی المپوس در ۸۰ کیلومتری جنوب آنتالیا قرار دارد. نام این شهر در زبان آناتولی به معنای کوه بلند است. آکچای با عبور از وسط این شهر باستانی، شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و آن را به یک شهر بندری تبدیل می کند. المپوس، که امروزه مقصد مکرر گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا است، نه تنها سبز و آبی را با هم ترکیب می کند. و با این خرابه های تاریخی نوید یک ماجراجویی باشکوه را به مهمانانش می دهد.

تورهای پر بازدید گلبرگ سیر را تجربه کنید:

تور آنتالیا | https://www.golbargtravel.com/tours/turkey/antalya

تور استانبول | https://www.golbargtravel.com/tours/turkey/istanbul

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.