کد مطلب: ۳۶۱۴۲۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

توصیه‌های دریایی به مسافران نوروزی / پیش‌بینی افزایش سفرهای دریایی

توصیه‌های دریایی به مسافران نوروزی / پیش‌بینی افزایش سفرهای دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای سفرهای دریایی در نوروز 98 گفت: مردم تنها از سازمان بنادر و دریانوردی اطلاعات خود در زمینه سفرهای دریایی را کسب کنند و در طول سفر به توصیه‌های ایمنی و زیست‌محیطی مسئولان این حوزه توجه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مسافرت به خصوص مسافرت به مناطق جنوبی کشور است و در این بین همیشه سفرهای دریایی جذاب بوده و طرفداران زیادی داشته است. امسال نیز با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های سفرهای خارجی پیش‌بینی می‌شود که سفرها و گردشگری دریایی با استقبال مردم و دوستداران طبیعت روبرو شود.

در این خصوص اله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفتگو با تجارت‌نیوز برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 98 فعالیت خود را از 25 اسفند ماه آغاز کرده که تا 17 فروردین ماه ادامه دارد، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته ستاد تسهیل با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، نماینده مردم استان در مجلس و جمع دیگری از اعضای کمیته حمل‌ونقل دریایی استان در بندر شهید حقانی، بزرگترین بندر مسافری کشور آغاز به کار کرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: برای اینکه سفرهای دریایی خوبی را برای هموطنان رقم بزنیم از چند ماه قبل کمیته حمل‌ونقل دریایی استان هرمزگان فعالیت‌های اجرایی خود را در قالب برگزاری جلسات با اعضای کمیته آغاز کرده و تکالیف هر یک از بخش‌های مختلف تدوین، ابلاغ و برای اجرا پیگیری شده است.

وی ادامه داد: برای کسب آمادگی شناورهای حمل مسافر و خودرو آماده شدند و بازدیدهای مستمر فنی و ایمنی برای اطمینان از استاندارد و ایمن بودن آنها انجام شد.

عفیفی‌پور می‌گوید: با توجه به تجربه‌ای که در تعطیلات دهه فجر 97 داشتیم، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با افزایش حجم تردد دریایی در صورت مساعد بودن شرایط جویی روبرو شویم.

عفیفی‌پور در خصوص دیگر اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای سفرهای نوروزی دریایی گفت: آماده سازی بنادر و نقاط گردشگری، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در نقاط گردشگری در جزایر قشم و سواحل شرقی و غربی استان هرمزگان، آماده کردن تیم‌های همیار ناجی و استقرار آنها در بنادر مسافری و نقاط گردشگری، آماده‌سازی و ساماندهی تیم‌های غواصی برای نقاط گردشگری و بنادر مسافری در 21 نقطه، انجام مانورهای امداد و نجات در مرکز و غرب استان برای سنجش میزان آمادگی در برابر حوادث احتمالی، راه‌اندازی شماره تماس‌های 3111 برای اطلاع از وضعیت تردد در بنادر به ویژه در مرکز استان و 1550 در شرایط اضطرار از جمله اقداماتی است که برای آمادگی نوروز 98 ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مسئولیت تردد مسافران و آماده سازی بنادر برای خدمات رسانی به مسافران را بر عهده دارد، افزود: در این زمینه تلاش خود را برای آمادگی حداکثری انجام دادیم و با توجه به تجربه‌ای که در تعطیلات دهه فجر 97 داشتیم، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با افزایش حجم تردد دریایی در صورت مساعد بودن شرایط جویی روبرو شویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره تجهیزات به کار رفته برای سفرهای نوروز 98 گفت: 109 فروند شناور در مجموع برای حمل مسافر و حمل خودرو شامل 49 فروند حمل مسافر، 59 فروند حمل خودرو و یک فروند مخصوص حمل مسافر و خودرو در نظر گرفته شده که علاوه بر این 520 فروند قایق در جزیره قشم ساماندهی شده که در طول 20 روز طرح گردشگری دریایی را در این منطقه انجام ‌دهند.

وی افزود: حدود 700 نفر نیروی انسانی از طرف اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تاکید کرد: رسانه‌های کشور به مردم اطلاع‌رسانی کنند که اطلاعات خود را از مراجع رسمی سازمان بنادر و دریانوردی کسب کنند و از مسیرها، مبادی و شناورهای مجاز استفاده کنند و به توصیه‌های ایمنی و محیط زیستی کارشناسان حوزه که از طریق سایر رسانه‌های کشور اطلاع‌رسانی می‌کنند، توجه داشته باشند تا سفری ایمن و خاطره‌انگیزی داشته باشند و علاوه بر آن به محیط زیست دریایی آسیبی وارد نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.