کد مطلب: ۱۶۹۶۴۷

سفر هیئت ۷۰ نفره اتحادیه اروپا به ایران

سفر هیئت 70 نفره اتحادیه اروپا به ایران

یک هیئت اقتصادی-سیاسی ۷۰ نفره متشکل از مقامات عالی‌رتبه و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا شنبه ۲۰ آبان، با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری در تهران حضور می‌یابد.

یک هیئت اقتصادی-سیاسی ۷۰ نفره متشکل از مقامات عالی‌رتبه و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا شنبه ۲۰ آبان در تهران حضور می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ فردا (شنبه ۲۰ آبان) هیئت ۷۰ نفره‌ای متشکل از مقامات ارشد و فعالان اقتصادی چند کشور عضو اتحادیه اروپا به تهران می‌آیند و با مقامات و فعالان اقتصادی ایرانی دیدار می‌کنند.

در این هیئت که ریاست آن را فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا بر عهده دارد، ۲۵ نفر از اعضای عالی‌رتبه سیاسی کشورها حضور دارند برای شرکت در همایش فعالان اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا در تهران به همراه فعالان اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی به ایران سفر می‌کنند.

گفتنی است هیئت اتحادیه اروپا در شرایطی با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری به‌ویژه در بخش محصولات کشاورزی در ایران حضور می‌یابد که برای صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به اروپا موانعی وجود دارد.

همچنین در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، امکان تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران وجود دارد که با اجرایی‌شدن آن صادرات به این قاره تسهیل شده و سرعت می‌یابد.

ضمن این‌که این هیئت بزرگ سیاسی-اقتصادی اروپایی، برگزاری جلسات با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی را نیز در دستور کار دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.