کد مطلب: ۶۳۸۷۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش سقف خرید سرخابی‌ها لغو شد؟

افزایش سقف خرید سرخابی‌ها لغو شد؟

کارشناسان عقیده دارند که استقبال چندانی از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها نشد. با این حال رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سقف خرید سرخابی‌ها از ٣٠٠ هزارتومان به سه میلیون تومان افزایش یافته اما فرابورس گفت که سقف خرید سهام پرسپولیس و استقلال تغییری نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است که سقف خرید سهام سرخابی‌ها ۱۰ برابر شده و به سه میلیون تومان رسیده است. اما فرابورس ادعای رئیس سازمان خصوصی سازی را رد کرد.

طبق اعلام فرابورس به شهربورس تغییری در سقف خرید سهام پرسپولیس و استقلال اتفاق نیفتاده و در صورتی که چنین اتفاقی رخ بدهد، از طریق اطلاعیه رسمی و یا پیام ناظر اعلام عمومی خواهد شد و تغییر سقف سهام پرسپولیس و استقلال صحت ندارد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی صبح امروز و در برنامه زنده خبر افزایش ۱۰ برابری سهام استقلال و پرسپولیس را داد. اما مسوولین فرابورس این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که علت این عدم هماهنگی سازمان خصوصی سازی با فرابورس چیست؟

ابهامات زیادی درباره پذیره‌نویسی سرخابی‌ها وجود دارد اما سازمان بورس و شرکت فرابورس پاسخگوی این ابهامات نیستند.

چقدر از سهام سرخابی‌ها فروخته شد؟

روز ۱۵ اسفند ماه پذیره‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس آغاز شد.

تا امروز سهم خرید اشخاص حقیقی سرخابی‌ها ۳۰۰ هزار تومان بود. از این مقدار حدود ۸۰ درصد سهم باشگاه پرسپولیس و ۷۰ درصد سهام استقلال به فروش رفته است. تا روز چهارشنبه ۳۱۵ هزار نفر سهام پرسپولیس و ۲۸۱ هزار نفر سهام استقلال را خریدند.

۸۰ درصد سهام پرسپولیس و ۷۰ درصد سهام استقلال تا نهمین روز کاری پذیره‌نویسی فروخته شد. هنوز ۲۰ روز دیگر به پایان پذیره نویسی مانده است.

کارشناسان عقیده دارند که از سهام سرخابی‌ها استقبال چندانی نشده است. علت این موضوع به صورت مالی این دو باشگاه و وضعیت بورس باز می‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخر سال و ناهماهنگی ؟؟؟؟؟؟؟ مگه قرار نبود تفارس امروز باز شه ؟ صندوق ارام تازه پذیره نویسی کرده سریع هم چراغش روشن شد !!!!!! سالی که نکوست از ……..پیداست