خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۳۵۹۴

سقف درآمدهای نفتی مشخص شد

سقف درآمدهای نفتی مشخص شد

نمایندگان مجلس روز گذشته پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده در جریان بررسی جزئیات بودجه سال ۹۸ سقف درآمدهای نفتی را مشخص کردند.

پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده نوبت به بررسی جزئیات سند مالی سال 98 در مجلس شورای اسلامی رسیده است که بهارستان نشینان در دو نوبت صبح و عصر تکلیف بندها و مواد لایحه را روشن می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین راستا نمایندگان روزگذشته در جریان بررسی جزئیات بودجه سال ۹۸ سقف درآمدهای نفتی را مشخص کردند. نمایندگان در جلسه علنی، بند «ب» تبصره الف این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند «ب»، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) معادل 137 هزار میلیارد تومان و منابع مربوط به سه ‌‌درصد مندرج در جدول شماره (۵) این قانون 5 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین می‌شود.

گفتنی است علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در پیشنهادی اعلام کرد که میزان ۳۷ هزار میلیارد تومان از سقف فروش حاصل از نفت از بودجه باید کم شود.

اما در پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر خودمان تحریم آمریکا را جدی تلقی کنیم و سقف فروش نفت را کاهش دهیم، کار مناسبی نیست و خودتحریمی محسوب می‌شود.

محمدباقر نوبخت در مخالفت با این پیشنهاد عنوان کرد: سال قبل سقف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز تصویب شد اما روزهایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت را هم داشتیم. اکنون هم سقف فروش نفت را ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز برای احتیاط قرار داده‌ایم که ممکن است بیشتر هم بتوانیم فروش داشته باشیم.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.