کد مطلب: ۴۳۷۰۸۹

سقوط بهای طلا به کانال ۱۵۰۰ دلاری

سقوط بهای طلا به کانال 1500 دلاری

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه به روند نزولی روز گذشته که همسو با سقوط بازارهای مالی بود، ادامه داد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در حدود هفت سال اخیر قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۶۳ دلار و ۴۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۴.۵ درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد کاهش، ۱۵۶۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه با ۵۲ دلار معادل ۳.۲ درصد کاهش، در ۱۵۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، ریزش بازارهای سهام و اوراق قرضه به معنای کمبود نقدینگی است و به همین دلیل سرمایه گذاران مجبورند برای تامین نقدینگی لازم، قراردادهایشان در بازار طلا را بفروشند. این وضعیت منحصر به طلا نیست و در میان سایر دارایی‌های سرمایه گذاری دیده می‌شود و در بازارهای ارز اکنون شاهد رشد ارزش دلار و تقاضای دوباره برای این ارز هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، ریزش بازارهای مالی جهان پس از این نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا و ممنوعیت سفر یک ماه از اروپا به آمریکا در واکنش به شیوع ویروس کرونا شدت گرفت.

کشورها و بانکهای مرکزی جهان تدابیر برای حفاظت از اقتصادشان در برابر آسیب‌های این اپیدمی را افزایش داده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت پالادیم پس از سقوط ۲۸ درصدی در روز پنج شنبه اندکی بهبود پیدا کرد؛ با این حال در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی خود قرار گرفت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۳۷ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. این فلز روز گذشته ۳.۳ درصد ریزش قیمت داشت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۷۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و در مسیر ثبت ۱۴.۳ درصد کاهش هفتگی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا گران خواهد شد.

    • ناشناس

      مطمئنی؟ بر چه اساسی؟

    • ناشناس

      دارن طلا هاشونو می فروشند پول نقد داشته باشن

  • ناشناس

    ارزش طلا پایین نیامده در۳ماه اخیر سکه ۲میلیون افزایش داشته حالا۲۰۰تا۳۰۰تومان پایین آمده کجاریزش کرده! ؟ من خودم خریدم الآن هم دارم تا بعد عید هم مطمئنم بیشتر از ۶میلون میرسه چون تورم که دولت اعلام کرده برای افزایش حقوق کارمندان بیش از ۱۵تا۵۰درصد هست آیا به نظر شما تاثیر بر بازار داخلی طلا ندارد

  • ناشناس

    کرونا و رکود حباب قیمت نوبت ارزش طلا رسیده

  • ناشناس

    به نظر من طلا خیلی گرون میشه، هر کی طلا بخره سود کلانی میکنه.

  • ناشناس

    الان در چه کانالی است دو روز تنها از درج خیرتان گذشته