کد مطلب: ۱۸۲۶۳۷

سقوط ۲۹ درصدی سهام هیوندای

سقوط 29 درصدی سهام هیوندای

پس از آنکه شرکت صنایع سنگین «هیوندای» کره جنوبی از برنامه خود برای انتشار 1.2 میلیارد دلار سهام جدید خبر داد؛ سرمایه‌گذاران و صاحبان سهام این شرکت شدیدا به این تصمیم واکنش نشان داده و تشکیل صف فروش سهام هیوندای باعث شد تا ارزش سهام آن به یکباره 29 درصد سقوط کند.

پس از آنکه شرکت صنایع سنگین «هیوندای» کره جنوبی از برنامه خود برای انتشار 1.2 میلیارد دلار سهام جدید خبر داد، سرمایه‌گذاران با وحشت به این تصمیم واکنش نشان دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از BBC؛ شرکت صنایع سنگین «هیوندای»، بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی از نظر میزان فروش، اخیرا از برنامه خود برای انتشار 1.2 میلیارد دلار سهام جدید خبر داده است.

در پی انتشار این خبر سرمایه‌گذاران و صاحبان سهام این شرکت شدیدا به این تصمیم واکنش نشان داده و تشکیل صف فروش سهام هیوندای باعث شد تا ارزش سهام آن به یکباره 29 درصد سقوط کند.

شرکت صنایع سنگین «هیوندای» به شدت با مشکل کاهش تقاضای خرید کشتی‌های سنگین در جهان و مازاد ظرفیت تولید روبرو است. یکی دیگر از مشکلات هیوندای ظهور رقبای جدی در چین است که فروش هیوندای را به شدت کاهش داده و این شرکت را تا آن‌جا پیش برده که طی ماه‌های گذشته اعلام ورشکستگی کند.

اوایل هفته جاری هیوندای از پیش‌بینی سود 43.6 میلیون دلاری خود در سال جاری خبر داد که نسبت به سال گذشته میلادی بیش از 66 درصد سقوط کرده است.

شرکت صنایع سنگین هیوندای از جمله بزرگترین فعالان صنعت ساخت کشتی در جهان است و ایران نیز قرار است طی ماه‌های آینده و در طول سال 2018، 10 فروند کشتی کانتینربر بزرگ از این شرکت دریافت کند.

در اولین اقدام شرکت هیوندای در ماه مارس 2018، 4 فروند کشتی به ایران تحویل داده و مابقی کشتی‌ها قرار است هر 45 روز یکبار به ایران تحویل شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.