کد مطلب: ۵۸۳۳۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران فخوز و ارفع بخوانند / عملکرد ضعیف فولادی‌ها در شهریور

سهامداران فخوز و ارفع بخوانند / عملکرد ضعیف فولادی‌ها در شهریور

شهریور ماه گزارش‌ مالی شرکت‌ها بورسی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها یکی از عوامل موثر بر روند بازار از سمت کارشناسان بورسی بیان شده است. در گزارش زیر به بررسی گزارش مالی شهریور ماه دو شرکت فولادی پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهریور ماه گزارش مالی شرکت‌ها بورسی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها یکی از عوامل موثر بر روند بازار از سمت کارشناسان بورسی بیان شده است. در گزارش زیر به بررسی گزارش مالی شهریور ماه دو شرکت فولادی پرداخته شده است.

عملکرد فولاد ارفع در مرداد و شهریور

درآمد ماهیانه شرکت در شهریور ماه امسال ۴۹۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مرداد ماه ۴۱ درصد کمتر شده است. جمع فروش داخلی ارفع در شهریور ماه ۴۹۴ میلیارد تومان بوده و در این ماه فروش صادراتی را نداشته است.

این شرکت دو محصول شمش فولادی و آهن اسفنجی را تولید می‌کند که در ماه گذشته تنها درآمد شرکت از محل فروش شمش فولادی بوده است.

درآمد ماهیانه شرکت در مرداد ماه امسال ۸۳۹ میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیر ماه کاهش ۴۰ درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می دهد میزان درآمد شرکت ۶۹ درصدی افزایش یافته است.

درآمد مرداد ماه شرکت هفت درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بوده است. ارفع از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۳۹۲۱ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۹۵ درصدی داشته است.

عملکرد فولاد خوزستان در مرداد و شهریور

شرکت در شهریور ماه ۲۳۶۰ میلیارد تومان فروش داشته است که بیشترین میزان درآمد آن از محل فروش اسلب به مبلغ ۸۵۳ میلیارد تومان بوده است. همچنین جمع فروش داخلی فخوز در شهریور ماه ۱۶۲۱ میلیارد تومان بوده و جمع فروش صادراتی این شرکت هم ۷۳۸ میلیارد تومان بوده است.

همچنین درآمد ماهیانه شرکت در مرداد ماه امسال ۲۹۶۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیر ماه کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

مقایسه فروش شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۰ درصد افزایش یافته است.

درآمد مرداد ماه شرکت ۱۷ درصد کمتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۱۷۸۲۸ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۹۰ درصدی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فولادی ها؟؟؟الان این دو نماد شدن کل فولادی ها؟؟ سر تیترهای مریض تجارت نیوز تمامی نداره

    • ناشناس

      دقیقا تازه همه به خاطر کمبود برق و ممنوعیت صادرات بوده که اونم داره رفع میشه

    • ناشناس

      مگه تحریم برداشته شده که صادرات بالا بره و دلار بیاد یا کیفیت تولید بالا رفته تا بازار های جدید و بهتری پیدا کنند و سود بیشتر بشه!
      و این رفع کمبود برق که گفتی از کجا اومده از رعد و برق آسمون؟!
      ضمنا کمبود آب از همه برای این صنایع مهمتره که متاسفانه امسال ظاهرا کمبود بیشتر هم شده صنایع فولاد وابستگی زیادی به آب دارند و مصرف بالایی هم دارند

  • ناشناس

    بعد از این همه ریزش دستوری قیمت سهام مختلف، نمک به دل سهامداران نپاشید.

  • ناشناس

    هدف بازدید آقای رئیسی از سازمان بورس قبل از انتخابات چه بود؟

  • ناشناس

    تمام گزارش ها دروغ و دستکاری شده هست….

  • ناشناس

    کمبود برق و آب در صنایع فولاد وجود داره چون مصرف زیادی هم دارند شاید برایشان محدود کردند