کد مطلب: ۱۷۹۵۷۹

رویترز اعلام کرد:

سهام آسیایی اندکی بالا رفت؛ دلار ثابت ماند

سهام آسیایی اندکی بالا رفت؛ دلار ثابت ماند

در حالی‌که لایحه مورد انتظار اصلاحات مالیاتی، راه خود را به سختی در کنگره پیدا می‌کند، سهام آسیایی بی توجه به افت وال‌استریت، اندکی بالا رفت و سود بالاتر اوراق خزانه‌داری، دلار را تقویت کرد.

گسترده‌ترین شاخص آسیا- اقیانوسیه خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۱ درصد رشد کرد و نیکی ۲۲۵ ژاپن در معاملات عصر ژاپن اندکی بالا آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میانگین صنعتی داوجونز در معاملات دیشب، ۰.۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داد؛ اس‌اندپی ۵۰۰ با افتی ۰.۳۲ درصدی روبرو شد و کامپوزیت نزدک ۰.۴۴ درصد سقوط کرد.

هارومی ماگوچی، اقتصاددان اصلی آی‌اچ‌اس مارکیت در توکیو گفت: من معتقدم مردم در مورد لایحه مالیاتی، بیشتر و بیشتر نگران می‌شوند.

وی افزود: حتی اگر این لایحه تصویب هم شود، برای مدت زمانی لازم است تا ببینیم تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت یا خیر.

مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری سه‌شنبه بعدازظهر خود، قانون مالیاتی را به صورت اولیه تصویب کرد؛ اما این لایحه بخش‌هایی دارد که با قوانین سنا مطابقت ندارد.

انتظار می‌رود سنا به نسخه اصلاح شده‌ای از این لایحه رای دهد که در آن بخش‌هایی غیرسازگار حذف شوند.

اگر همان‌طور که انتظار می‌رود سنا این لایحه را تصویب کند، مجلس نمایندگان دوباره در روز چهارشنبه بر سر آن رای‌گیری خواهد کرد.

این لایحه مالیات بر درآمد شرکت‌ها را از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش می‌دهد که این طبق نظر استراتژیست‌های سهام بانک یوبی‌اس، ۹.۱ درصد درآمد کلی شرکت‌های موجود در اس‌اندپی ۵۰۰ را افزایش خواهد داد.

هر چند سرمایه‌گذاران بر این باورند که این انتظارات در سودهای اخیر بازار سهام منعکس شده‌اند.

سود بالاتر اوراق خزانه‌داری در روز سه‌شنبه، دلار را تقویت کرد. سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین نرخ ۷ هفته‌ای ۲.۴۷۲ درصد رسید.

دلار در برابر ین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به نرخ ۱۱۳.۰۲ ین به ازای هر دلار دست یافت درحالی‌که در برابر هر یورو در نرخ ۱.۱۸۴۲ دلار ثابت ماند.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.