کد مطلب: ۶۳۰۷۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه‌ بنزین تاکسی‌ها حذف می‌شود؟

سهمیه‌ بنزین تاکسی‌ها حذف می‌شود؟

سهمیه بنزین شهروندان در کیش از اول اسفند تغییر کرده. سهمیه ۶۰ لیتری کلیه خودروهای شخصی حذف شده و به جای آن به هر کد ملی، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای داده شد. با حذف سهمیه خودروهای شخصی، آیا سهمیه بنزین تاکسی‌ها هم حذف می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، احتمالا از ابتدای سال آینده، طرح بنزین برای همه در کل کشور اجرا می‌شود. طرحی که به موجب آن سهمیه بنزین همه خودروهای شخصی حذف می‌شود. اما آیا حذف سهمیه به تاکسی‌ها می‌رسد؟

این طرح از اول اسفند شروع شد اما هنوز برخی ابهامات درباره طرح سهمیه بنزین کیش دارند. مثلا برخی رانندگان تاکسی نمی‌دانند که قرار است سهمیه بنزین آنها هم حذف شود؟ آیا سهمیه بنزین رانندگان تاکسی تغییر می‌کند؟

سهمیه‌بندی بنزین رانندگان تاکسی تغییر کرد؟

شمسیان‌راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش می‌گوید با اجرای طرح بنزین برای همه، هیچ تغییری برای در سهمیه بنزین رانندگان تاکسی ایجاد نمیشود.

او تاکید کرد: در جزیره کیش هیچ تغییری در سهمیه بنزین خودروهای عمومی و تاکسی‌ها ایجاد نشده است. رانندگان تاکسی سهمیه بنزین قبل را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن هر کدام از اعضای خانواده آنها هم ۲۰ لیتر سهمیه جدید می‌گیرند. یعنی نه تنها سهمیه بنزین تاکسی‌ها حذف نمی‌شود، بلکه بیشتر هم می‌شود.

بر این اساس، طرح بنزین برای همه تغییری در سهمیه خودروهای عمومی ایجاد نمی‌کند؛ یعنی در طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین کیش، قرار نیست سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌ ، حذف شود. این دسته از شهروندان، سهمیه قبلی خودرو را بنا بر رویه ثابت دریافت می‌کنند. علاوه بر آن، سهمیه بنزین ۲۰ لیتری اعضای خانواده را هم دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم گفته بود که این طرح شامل حمل‌ونقل عمومی نمی‌شود و تاکسی‌ها سهمیه ماهانه را با سهمیه خانوار خود دریافت می‌کنند.

رانندگان برای سوخت‌گیری باید به دستگاه‌های نصب‌شده در جایگاه‌های سوخت‌گیری کیش مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از هر یک از کارت‌های بانکی خود و وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی، این سهمیه بنزین را دریافت کنند.

رانندگان تاکسی می‌توانند با شماره‌گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود با خبر شوند. آنان همچنین می‌توانند با استفاده از سامانه بنزین من، سهمیه بنزین خود را به کد ملی دیگری انتقال دهند یا آن را بفروشند. نشانی سامانه بنزین من، www.benzineman.ir است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهمیه بنزین وانت ها چی؟ اونها هم مثل راننده تاکسی هاست؟