کد مطلب: ۶۲۵۲۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید سهمیه بنزین/ سهمیه‌بندی جدید از ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود

خبر جدید سهمیه بنزین/ سهمیه‌بندی جدید از ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود

امروز سرپرست منطقه آزاد کیش زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین به هر کد ملی را اعلام کرد. بنا بر اعلام سرپرست آزاد کیش و خبرگزاری دولت، ایرنا، این طرح تا ۱۰ روز آینده به صورت آزمایشی در کیش اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا نوایی لواسانی، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خبر از آغاز طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی در ۱۰ روز آینده داد.

فریدون عباسی‌دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس در همین باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: هنوز اتفاق جدیدی در مجلس رخ نداده و آخرین اخبار، همان است که دولت اعلام می‌کند.

او ادامه می‌دهد: این طرح حالا در سطح محدود محدود اجرا می‌شود و بنابراین اگر مشکلی هم داشته باشد متوجه می‌شویم و آن را برطرف می‌کنیم.

عباسی‌دوانی پیشنهاد می‌دهد که دولت به طور کلی درباره بحث حامل‌های انرژی و قیمت آن تصمیمی جدی بگیرد. او خاطرنشان می‌کند: باید یک تصمیم واحد گرفته شود و با شیوه‌های درست به مردم ابلاغ شود تا مردم هم متحمل فشار نشوند.

رییس کمیسیون انرژی یادآوری می‌کند: به هرحال، اگر قرار است افزایش قیمتی هم اعمال شود باید با شیوه‌های درست باشد. مردم هم نمی‌خواهند سرمایه‌های مملکت از بین برود و از طرفی دولت هم این درآمد اضافه را صرف عمران و آبادی کشور کند.

اما این طرح از کی به صورت همگانی اجرا می‌شود؟ وی بیان می‌کند: در حال حاضر نمی‌توان زمانی برای اجرای همگانی طرح سهمیه بنزین داد. ابتدا باید طرح اجرا شود و مشکلات آن را برطرف کنیم و زمانی که طرح سهمیه جدید بنزین کارآمد شد آن را به صورت همگانی اجرا کنیم.

سهمیه بنزین جدید، چند لیتر است؟

سرپرست منطقه آزاد کیش امروز اعلام کرده که سهمیه بنزین هر نفر از طرح جدید بنزین، ۲۰ لیتر است.

البته جواد اوجی، وزیر نفت در مجلس گفته بود که هنوز مشخص نیست که قرار است سهمیه بنزین هر فرد ۱۵ لیتر باشد یا ۲۰ لیتر و چند روز پس از انتشار خبر تغییر سهمیه بنزین و نامه معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، سرپرست منطقه آزاد سهمیه جدید بنزین را ۱۵ لیتر دانست.

بنابراین اگر فرض را بر درست بودن اظهارات سرپرست منطقه آزاد کیش بگذاریم، قرار است از ۱۰ روز دیگر به هر فرد در کیش، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص یابد.

سازوکار فروش بنزین در این طرح چیست؟

بنا بر اظهارات مقامات دولتی و مجلسی‌ها قرار است که به هر کد ملی سهمیه بنزین مشخص اختصاص یابد و افرادی که خودرو ندارند، می‌توانند بنزین مازاد را در بازار به فروش برسانند.

دولت گفته مردم می‌توانند بنزین سهمیه‌ای تحویل بگیرند و مازاد بنزین را آزاد بفروشند، اما هنوز مشخص نیست که افراد باید این بنزین را به چه کسانی بفروشند. پیش از این قرار بود خریدار بنزین مازاد مردم خود دولت باشد اما حالا مشخص نیست آیا دولت هنوز خریدار سهمیه بنزین مازاد مردم به قیمت آزاد هست یا نه. احتمالا هم کارشناسان به همین دلیل نگران افزایش قیمت بنزین به دست خود مردم هستند.

با این حال، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس پیش از این گفته بود: نه دولت و نه مجلس قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین را ندارند و حتی این اجازه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم به دولت داده نشده است؛ از این رو هیچ افزایش قیمتی نداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولتی ندیدیم که بنزین رو گرون نکنه من وانت دارم از شصت لیتر میشه بیست لیتر یعنی کاهش ۶۶ درصدی در اصل بنزین برای من اگه قیمت ثابت بمونه میشه لیتری چهارو پونصد بعد بگین گرون نشده که سهمیه شده

    • ناشناس

      داداش از حقت نگو که کفری میشم.نکنه میخوای بنزینت کم شد کرایتم زیاد کنی حان.اصلا طبق کدوم قانون تو میتونی کرایتو زیاد کنی.تازه از تاکسیا نگم که همشون ظالمند حمش دارن حق مردمو میخورند.اینا البته تفکرات من نیست بلکه تفکرات یه آدم وارسته هستش که داره از پشت میزش به ملت خدمت میکنه.

  • ناشناس

    صرف آبادانی کشور میشود،مرغ پخته خنده اش میگیره

  • موسوی

    دوستان عزیز :شما چرا به فکر گرون شدن بنزین هستید؟ انقدر آینده نگری و پیش بینی واسه سلامتی خطر داره! اصلا نگران نباشید هیچ اتفاق خاصی نمیافته .حالا ما اسمی از دولت نمیبریم که کدومش خوب بوده کدومش بد!ولی از بدو تولد تا روز مرگمون گرونی هست تورم هست بدبختی هست جنگ هست و…
    اصلا ما مرد مقاومت و شهادتیم، پیروزی واسه دشمنامون.مگه ندید با چه بیرحمی به کادر نیروی انتظامی حمله کرد وبه شهادت رسوند. بنده خدا هم مقاومت کرد هم به شهادت رسید.آخه این چه قانونیه خداااااا؟

  • درویش

    این مردم ما انگار افکارشوون دقیق کار نمیکنه وقتی که پمپ بنزینها و مراکز توزیع بنزین به هر اندازه که هرکس نیاز داشته باشد بنزین آزاد سه هزارتومانی توریع میکنه مردم با بیست لیتر بنزینی که در دست دارن چطور میتونند باعث گرانی بنزین شوند مگر اینکه مصرف کننده به جای اینکه به پمپ بنزین مراجعه کنه و خیلی راحت و بی دردسر بنزین مورد نیاز را لیتری ۳۰۰۰ تومان پرداخت کنه بره با هزار بدبختی و دردسر کسی را پیدا کنه تا سهمیه ۲۰ لیتر بنزینش را مثلا لیتری ۵۰۰۰ تومان بخره و بعد دوباره به پمپ بنزین مراجعه کنه و بنزین را تحویل بگیره اینجوری شاید مردم باعث گرانی بنزین شوند .. از مسئولان و مردم محترم عاجزانه تقاضا میکنیم قبل از هر اظهار نظری کمی در مورد آن اندیشه و تفکر کنند

  • درویش

    البته به دلیل اختلاف خیلی شدید قیمت بنزین با کشورهای هم مرز و همسایه که باعث قاچاق حق مردم این مملکت به کشورهای مجاور میشود همکنون که بنزین عمومی شده و به تمام مردم توسط کارت ملی به طور یکسان و همگانی پخش میشود دولت میتواند قیمت بنزین آزاد را به ۵۰۰۰ هزار تومان و بنزین سهمیه را به ۲۰۰۰ تومان افزایش دهد به این ترتیب هم عموم مردم از این افزایش قیمت سهیم هستند و هم اینکه قاچاق بنزین مثل گذشته صرفه زیادی ندارد و تعدادی از قاچاق چیان را با این افزایش کنار میگذارد

    • ناشناس

      ای بابا لو رفتم.
      با تانکر میرفتم تو پمپ بنزینا هربار ۶۰ لیتر میزدم تا قاچاق کنم. اینم ازم گرفتن نامردا.

  • گامبیلا

    من پارسال ماشینمو گازوئیلی کردم راحت شدم هم مصرفش کم شده هم موتور بهتر کار می کنه و هم ارزون تره مخزن گازم دارم وقتی گازوئیل تموم میشه با گاز کار میکنم تا برسم جایی که گازوئیل داشته باشه باک بنزینم همیشه پره لازم بشه استفاده می کنم خلاصه ماشینمو سه سوخته کردم خیالم راحت شد

  • دکتر

    موتور برقی بخرید من جراح عمومی هستم پولشو دارم ماشین بخرم ولی از اسکوتر برقی و دوچرخه و اسنپ استفاده می کنم مسافت های کوتاه رو هم معمولا پیاده می رم نه پول بنزین می دم نه پول تعمیرگاه نه بیمه به نظر من خیلی از مردم اصلا نیازی به خودروی شخصی ندارند

  • جعفر قلی

    ما که تو روستا زندگی می کنیم فقط خر و اسب و قاطر داریم خیلی هم راضی هستیم خدا خیرشان بده، فقط بگید این سهم بنزینمان را باید چطوری بفروشیم سایت داره؟ یا داخل اینستاگرام باید بفروشیم کارت ملی جدید هم داریم

    • ناشناس

      انقدر خوش حالی واسه چندرغاز؟! میدونی مایحتاج زندگیت در عوض چقدر افزایش قیمت پیدا میکنن؟! یکم سوادتون رو ببرین بالا

  • قرمزته

    خوبه دیگه با 20 لیتر میشه 200 کیلومتر رفت زیادم هست حالا اونکه با ماشین کار می کنه بیشتر لازم داره بخره بکشه رو کرایش سختش نکنید

  • دلال

    قیمت ماشین می یاد پایین

    • ناشناس

      اونموقع از چی مالیات بگیرن؟

    • ناشناس

      قیمت ماشین تو آلمان میاد پایین دقیقا درست میفرمایید.