کد مطلب: ۵۹۴۰۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر مهم درباره بنزین/ یارانه بنزین حذف می‌شود؟

خبر مهم درباره  بنزین/ یارانه بنزین حذف می‌شود؟

با افزایش هزینه‌ها و بدهکار شدن دولت عده‌ای تصور می‌کردند شاید دولت مجبور به حذف یارانه حامل‌های سوختی و گران کردن بنزین شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته پیش که سامانه سوخت‌گیری از مدار خارج شد، مردم گمان می‌کردند مقدمه‌ای برای گران شدن بنزین است.

اما آیا یارانه بنزین حذف می‌شود؟ فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: تا اقتصاد خصوصی نشود، قادر به حذف یارانه نیستیم.

با این حال مجلس چندین بار به شیوه توزیع یارانه‌ سوخت اعتراض کرده و مدعی شده این شیوه یارانه عادلانه نیست.

عباسی دوانی، با تاکید بر لزوم حفظ یارانه حامل‌های انرژی اظهار می‌کند: در حال حاضر نباید یارانه را حذف کنیم. دلیل آن هم غلط بودن نظام حقوق و دستمزد ماست.

یارانه پنهان همان سوبسیدی است که دولت می‌پردازد تا برخی کالاها ارزان‌تر به دست مردم برسد.

دولت چقدر خرج یارانه پنهان می‌کند؟

این عضو کمیسیون انرژی، ادامه می‌دهد: اگر نظام حقوق و دستمزد ما صحیح شود و اقتصاد ما به معنای حقیقی کلمه خصوصی و آزاد باشد، می‌توان از حذف یارانه صحبت کرد.

او به وضعیت معیشت مردم اشاره می‌کند: بسیاری از افراد کار می‌کنند و باز هم زیر خط فقر هستند بنابراین نمی‌توانیم یارانه را حذف کنیم.

عباسی‌دوانی، یادآوری می‌کند: مردم در خرج برای حداقل‌های زندگی مانده‌اند، حذف یارانه باعث می‌شود مردم در چرخ‌دندنه‌های اقتصاد له شوند.

ابولفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس هم قبلا گفته بود باید طرحی برای حذف یارانه بنزین در مجلس به رفراندوم گذاشته شود.

پازل حذف یارانه بنزین زمانی کامل می‌‌شود که بدانیم رئیس مجلس قبلا گفته بود یارانه پنهان، ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد.

این رقم حدود ۲۰ برابر یارانه‌ای است که دولت مستقیم به سرپرست خانوارها می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    یکی از بدترین روش های اقتصادی پرداخت یارانه نقدی است که در زمان احمدی نژاد شروع شد در دنیا یارانه نقدی سالهاست که حذف شده چون باعث تورم فوق العاده بیشتر و کاهش ارزش پول ملی میشود نمونه اش سال هشتاد و شش با یارانه تورم پنجاه درصدی بجای یارانه دادن باید سطح دستمزد حقوق را افزایش دهیم و یارانه ها حذف شود ان وقت هم وضع مردم بهتر میشود و هم دیگر قاچاق بنزین و کالا صورت نمیگیرد به این میگویند اقتصاد ازاد و روز دنیا

    • فریدونم

      چقدر تو بیسوادی آخه اگر حقوق ودستمزدها زیاد بشه آنوقت جبران این حقوق ودستمزدها باید مجددا ازمردم گرفته شود واقعا وجود شما بیسوا هاباعت نابودی ما ایرانی‌ها شده وقتی تولید کنند بخواد حقوق کارگر را اضافه بکنه ویا دولت حقوق کارمندان را هزینه اش رابایت ازجامعه بگیرن الان تی خیلی ازکشورهای اروپایی وعربی یارانه‌های چشمگیر دارن به مردم میدن ولی ارزش پولشون در رده نخست جدول دنیاست مانند هلند کانادا آمریکا انگلیس قطر کویت عربستان وووو.. برو کنی سواد بیاموز بچه که هرچی بر سر این جامعه میاد بدلیل بیسوادی است تا زمانیکه واحد پول کشورمان مانند قبل گشت بانه طلا نداشته باشه که دردنیا دارای ارزش باشه اوضاع همینه که برای خرید هر چیزی باید دلار بدی هزینه به دلار درآمد به رئال

  • ناشناس

    خجالت نکشید به مردم ایران لیتری ۲۵۰۰۰تومان کنید وبه غیر ایرانیها مجانی بدهید تا جبران خسارت بشه

  • ناشناس

    نظرمیدیم ولی ثبت نمیشه نظر مردم ک فایده ای نداره

  • ناشناس

    چقدر ما ایرانیا بدبختیم که همه چی داریم و مثل کشورهای فقیر زندگی میکنیم آخه چرا باید پول ماهارو بدن کشورهای همسایه که اونا خوب زندگی کنن ولی ماها که پول مال ماست مثل سگ کارکنیم وهمیشه هشتمون گرونهمونه آخه تاکی میخوایم پشت هم نباشیم چرا تای چیز گرون میشه بدتر میریم میخریم برایک بار هم که شده بیایم مثل خیلی از کشورها تا چیزی گرون میشه فقط برای یک هفته نخریم به ولله مجبورمیشن ارزون کنن فقط ماباید پشت هم باشیم

  • ناشناس

    آقااینکارارانکنیدبامردم چوبشومیخوریدانشاالله

  • ناشناس

    نظرمان برای شماارزشی ندارد چه فایده

  • ناشناس

    درود بیکران به دوستان گرامی
    ما هرچه می کشیم از دست نادانان وبی خردان سیاسیون است که ارز 4200را به کچ های خود میدن تا در خارج از کشور خوش بگذرانند،بعد با کمال پر رویی میگن چند میلیارد دلار گم شده ،همگان میدانند چه خبر است

  • ناشناس

    سلام رابین هود میاد

  • ناشناس

    جناب دولت خواهشاً شرایط رو برگردانید به قبل از پرداخت یارانه بجای ماهیانه ۴۵۰۰۰ هزارتومان که به مردم میدهید مردم ماهیانه حاضرند یکصد هزارتومان به دولت یارانه بدهند اینقدر منت سر مردم نگذارید و جیب مردم را خالی کنید اگر موافقید تصویب کنید
    تمام

  • ناشناس

    .عجب