کد مطلب: ۳۶۳۰۱۹

سود تسهیلات به صورت یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت شود

سود تسهیلات به صورت یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به سه برابر شدن نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی، پرداخت سود تسهیلات بانکی به صورت یارانه به واحدهای تولیدی از سوی دولت و تأمین نیازمندی‌های این واحدها را از جمله راهکارهای تحقق رونق تولید عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یداله صادقی مسائل مربوط به فضای کسب و کار، مالیات، تأمین اجتماعی، فرآیندهای صادرات کالا و واردات مواد اولیه و قطعات برای واحدهای تولیدی و تسهیلات و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی را از جمله محورهای مؤثر در رونق تولید داخل در کشور دانست.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در سال گذشته باعث شده نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی تقریباً سه برابر شود، اظهار کرد: مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها باید در سال جدید تلاش کنند که سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تأمین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن ابراز نارضایتی نسبت به بالا بودن نرخ تسهیلاتی که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به پایین بودن قدرت رقابت واحدهای تولیدی، یکی از اقداماتی که دولت و مجلس می‌توانند در راستای رونق تولید انجام دهند، این است که منابعی را به عنوان یارانه برای پرداخت سود تسهیلات واحدهای تولیدی تخصیص دهند.

فرآیندهای مربوط به تجارت خارجی تسریع شود

صادقی یکی دیگر از راهکارهای رونق تولید را تأمین نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و فراهم کردن بسترهای قانونی برای سرعت در انجام کارها به خصوص در فرایندهای مربوط به تجارت خارجی، ثبت سفارش و تخصیص ارز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تخصیص ارز یکی از موضوعات مهم برای واحدهای تولیدی است و بانک مرکزی باید برای تأمین ارز مورد نیاز آنها چاره‌ای بیندیشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی در سال گذشته تلاش خوبی داشته، اظهار کرد: با این حال ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی به طور کامل تأمین نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی در واحدهای تولیدی وجود دارد که در صورت تأمین نهاده‌های تولید می‌توان این ظرفیت‌ها را توسعه داد و در راستای ایجاد اشتغال و تأمین بازار داخلی و توسعه صادرات حرکت کرد.

سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری، سال "رونق تولید" نامگذاری شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.