کد مطلب: ۶۰۳۵۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به سود سپرده بانک‌ها / سپرده‌گذاری در بانک به صرفه است یا نه؟

واکنش‌ها به سود سپرده بانک‌ها / سپرده‌گذاری در بانک به صرفه است یا نه؟

سود طرح‌های سپرده‌گذاری بلندمدت بانک‌ها در حال حاضر ۱۶ و تا سقف ۱۸ درصد تعیین شده است. همچنین زمان سپرده‌گذاری بلندمدت در اکثر بانک‌ها بین یک تا دو سال است. اما در این گزارش به واکنش مخاطبان نسبت به سود پرداختی بانک‌ها پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سود طرح‌های سپرده‌گذاری بلندمدت بانک‌ها در حال حاضر ۱۶ و تا سقف ۱۸ درصد تعیین شده است. زمان سپرده‌گذاری بلندمدت در اکثر بانک‌ها بین یک تا دو سال مشحص شده است. همچنین مدت زمان خواب سپرده هم در بیشتر بانک‌ها بین یک تا سه ماه است.

بر این اساس اگر مشتری ۱۰۰ میلیون تومان در بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور سپرده‌گذاری کند، بین یک میلیون و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند البته این رقم در بین بانک‌های مختلف متفاوت است و هر بانک محاسبه متفاوتی را برای پرداخت سود سپرده دارد.

با توجه به شرایط پرداخت سوذ سپرده به مشتریان برخی از کاربران تجارت‌نیوز به این موضوع واکنش‌هایی را داشتند.

«ارزش پول وسرمایه در بانک برای بیش ازدوماه ازبین میره واین اشتباهه پول ماهم ارزش نداره چه برسه بخای راکدش کنی فقط بایدباهاش کارکردوخریدوفروشی چیزی وگرنه دیگه نمیشه ازش استفاده کرد»

« نرخ سود بانکی را تورم رایج در هرکشور تعیین میکندکه توی ایران حداقل۴۰%باید باشد وهرکس پول توی بانک برای سود بگذارد پولش بی ارزش خواهدشد باید تبدیل به ارزیاطلا ویاکالا شود تاارزش پولش تاحدودی حفظ شود.»

«پول گذاشتن توی بانک یعنی از بین بردن سرمایه ،یعنی با پولتون ده برابر کسب میکنند بعدبه شما هجده درصد می دن»

«من۵۰ملیون تو بانک گذاشتم طی دوسال ۱۸ملیمن سود داد در صورتیکه همزمان یک پراید به سی ملیون خریدم الان ۱۲۰ملیون میخرم بزرگترین اشتباه اینه که دولت رو تو بانک بگذاری برو پشکل بخر ولی تو بانگ نذار اگر خواهان سود بیشتری»

«عزیزان این ک پولتونو بزارین بانک پول بگیرین اسمش سود حساب نمیشه اسمش از بین بردنه سرمایه زندگیتونه .پس حواستون باشه با اسم سود بانکی سرمایتون از دستتون میره نابود میشه.یکی دیگه میاد از بانک پول شمارو ب اسم وام میگیره میبره پراید میخره سال دیگه ۱۰ برابر میشه و شما فکر میکنید ۱۸ در صد سود بردین درصورتی ک سودو یکی دیگه برده شما ضرر بردین.به این میگن ضرر بانکی ن سوده بانکی»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من پولت را بگذاریم تو بانک برای چند ماه خوبه ولی بیشتر ضرر هستوهم این که بیشتر از یکسال بماند خمس به پولت میگیره وتازه یک پنجم از نظر شرعی اگه اهل نماز وروزه باشی باید خمس پولت را هم بدهی .

  • ناشناس

    پول تو بانک گذاشتن خوبه ولی موقع دارداولا یک پنجم پولت را در بانک بگذاری برای امرار معاش روزانه ویا ماهانه دوما زمانی پول در بانک بگذارید که تمام بازارها در رکود است مثلا سال 92 تا 96 خوب بود

  • محمد رصا

    من وقتی دیدم پول مردم توی بورس نابود شد به سود کمتر بانک قانع شدم .اینکه ماشین یا دلار توی بازار ایران گرون میشه به این نمیگن سرمایه گذاری .در کل شرایط بازار ایران با تمام دنیا فرق داره .نمیتونی در هیچ بازاری با اطمینان وارد شد

  • ناشناس

    باسلام صددرصد وصددرصد هم بااست چرا چه ۲ سال است هنوز در۴۰ درصد ضررهستم

  • ناشناس

    البته این ترفند عجیب بالا کشیدن بخشی از سود بانکی منحصر به سپرده گذاری بلند مدت نیست , در مورد سپرده های کوتاه مدت نیز رایج است . چند ماه پیش یک حساب کوتاه مدت در بانک ملی باز کردم که لازمه ان واریز اولیه مبلغ پنجاه هزار تومان بود . روز بعد نزدیک به دو ملیارد تومان بحساب مزبور واریز کردم . بعد از یکماه مبلغ 135 تومان ( یکهزار سیصد و پنجاه ریال ) بعنوان سود بحساب من واریز شد و دلیل انها هم این بود که به کمترین موجودی هر ماه سود پرداخت میکنیم ؟!!!!!! به این میگویند سرقت مال مردم با توجیهات من دراوردی !!!!!!

  • ناشناس

    تو این شرایط بی ثبات قیمت‌ها ورکود موجود بهترین را سپرده گذاری در بانک است

  • ناشناس

    به نظر من هم امن ترین جا برای پول، همون سود بانکی هست، هر چند کمه، اونایی که می گن سود بانکی به درد نمی خوره، فکر کنم اصلا پول ندارن، می خوان مخ ها رو بزنن

  • ناشناس

    باک

  • ناشناس

    هرروز پول ارزش ازدست میده

  • ناشناس

    سود بانکی باید خیلی بیشتر باشه واقعا تو این اوضاع گرونی خیلی کمه بعضیها به خاطر مشکلات جسمی یا مشکلاتی که دارن نمیتونن کار کنن با این سود بانکی زندگیشونو میگذرونند