خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۴۷۸۰

چرا سکه ارزان شد؟

چرا سکه ارزان شد؟

برخلاف بازار ارز، دیروز در بازار سکه، قیمت‌ها با آسودگی بیشتری کاهشی شدند. در هفدهمین روز خردادماه، سکه تمام بهار آزادی ۱۴۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخلاف بازار ارز، دیروز در بازار سکه، قیمت‌ها با آسودگی بیشتری کاهشی شدند. در هفدهمین روز خردادماه، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۱۴۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. جدا از افت دلار که مقداری در کاهشی شدن بازار سکه اثر داشت، عامل اصلی نزول فلز گرانبهای داخلی، سقوط طلا در بازارهای جهانی بود.

طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا و بهبود آن، در سرازیری کاهشی قرار گرفت و به زیر مرز هزار و ۷۰۰ دلاری رفت. این افت به اندازه‌ای زیاد بود که انتظارات بازیگران بازار داخلی را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. با اینکه دیروز سکه بیش از ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد، بیشتر فعالان این بازار باور داشتند، فلز گرانبهای داخلی برای اینکه از کانال ۷ میلیونی پایین‌تر برود، نیاز دارد که در سطح حمایتی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با افزایش خرید مواجه نشود.

برخی از تحلیلگران فنی باور داشتند، در صورت شکست سطح یاد شده، سکه توانایی نزول تا محدوده ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از فعالان، باور دارند سکه همچنان توان افزایش قیمت را دارد و خریداران بزرگ به‌دنبال خرید در قیمت‌های پایین‌تر هستند.

البته وضعیت در بازار چندان هیجانی به نظر نمی‌رسد و حجم معاملات نیز زیاد بالا نبود. در واقع بخشی از معامله‌گران باور دارند بازار ظرفیت زیادی برای کاهش یا افزایش قیمت ندارد و در روزهای آتی به احتمال زیاد در دامنه محدودی نوسان خواهد کرد که نه افزایش قیمت زیادی درکار خواهد بود و نه کاهش قابل توجهی.

دنیای اقتصاد علاوه بر روایت وضعیت بازار دیروز، در گزارشی دیگر نوشت: بازار سکه دیروز از سوی نرخ داخلی دلار و هم از سوی طلای جهانی تحت فشار قرار گرفت. طلای جهانی روز جمعه با دریافت سیگنال‌هایی از ترمیم آسیب‌های کرونا و همچنین وضعیت بهتر از انتظار بازار کار آمریکا به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد و در کنار عقبگرد دلار داخلی فشار مضاعفی بر بهای داخلی این فلز گرانبها آورد.

در نتیجه، بهای هر سکه طرح جدید روز شنبه ضمن افت ۴۰ هزار تومانی به سطح ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برگشت. گواهی‌های سپرده سکه در بورس کالا هم طی روز گذشته تا ۳درصد افت قیمت را ثبت کردند و زمینه را برای تقویت سهام فراهم کردند. به این ترتیب، قیمت سکه در بازار فیزیکی برای اولین بار در سال جدید از قیمت بورسی این فلز بالاتر ایستاد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجا ارزون شده!

  • ناشناس

    سکه دوملیون گرون شده بود ? حالادویست تومان میادپایین میگن ارزون شده ?

  • ناشناس

    جالبه چقد زود از کلمات ریزش و کاهش استفاده میشه. سکه از دو میلیون یهویی رسیده به ۷ میلیون. حالا صدتومن کمتر میشه اونم موقتی، اسمش میشه افت قیمت؟

  • ایرانی

    هر اونس طلا ۵۵دلارارزون شده اونوقت اینجا حبابشم نترکید چون قیمت واقعیش به ۷ ملیونم نمیرسه و الان هم که بازارش کساده کافیه ۲ سه هفته دیگه این کسادی ادامه داشته باشه تا قیمتش واقعی بشه

  • ناشناس

    انس اومد پایین تو ایران هیچی پایین نمیاد